Saturday, June 25, 2005

Kami Bantah Konsert 'Inul Live In Genting'

Image hosted by Photobucket.com

KENYATAAN MEDIA (25 Jun 2005)Kuala Lumpur, 25 Jun 2005 : Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) menyokong penuh bantahan yang diutarakan oleh Dewan Pemuda PAS Pahang berhubung penganjuran Konsert Inul Darastita di Genting Highlands pada 25 Jun 2005 malam ini.

Sebelum ini, pada 1 Mei yang lalu beliau telah melakukan aksi 'Gelek Gerudi' (Lihat Gambar DiBawah) di Stadium Merdeka dengan kelulusan Kementerian Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Malaysia. Kali ini, tanpa terduga beliau berani untuk kembali lagi bagi melakukan aksi - aksi serupa yang mana ianya telah turut menerima bantahan dari masyarakat Indonesia melalui Majlis Ulama Indonesia (MUI).

Image hosted by Photobucket.com

DPPWP menyeru kepada umat Islam di Malaysia agar memboikot artis ini dan tidak menghadiri konsert ini. Pastikan tiada kalangan sahabat dan saudara mara anda membeli tiket untuk melihat persembahan beliau sebagai tanda protes. Perlu diingat bahawa konsert ini bakal berlangsung Di Genting Highland, antara pusat perjudian terbesar di Asia. Fikirkanlah bahana bala Allah yang mungkin terjadi dipuncak genting seandainya kita masih menyokong aktiviti maksiat sebegini.

Tidak salah jika ada artis luar, apa lagi artis muslim dari dalam negara yang ingin mengadakan konsert. Tetapi biarlah dalam keadaan yang menutup aurat, tidak menghairahkan dan melalaikan umat Islam dari mengingati Allah. Hormatilah saudara seagama dan seakidah. Bagi artis - artis bukan beragama Islam, DPPWP menasihatkan agar mereka dapat menjaga adab berpakaian dalam erti kesopanan yang sebenar selaras dengan budaya dan adab resam rakyat Malaysia yang bertatasusila.

Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com