Friday, June 24, 2005

Kes bayi hilang: Jururawat, suami ditahan

SUNGAI PETANI: Polis hari ini menahan seorang jururawat Hospital Sungai Petani (HSP) dan suaminya yang dipercayai terbabit dengan kes kehilangan seorang bayi baru dilahirkan di hospital berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda, ACP Law Hong Soon berkata jururawat yang berusia 25 tahun itu bertugas di wad A4, wad bayi berkenaan ditempatkan sebelum dilaporkan hilang kira-kira 2.30 petang Ahad lalu.

Katanya, suami jururawat itu yang berusia 30 tahun, seorang pekerja kilang.

Beliau berkata polis menyerbu rumah ibu bapa jururawat berkenaan di Kampung Telok Kecil, Sungai Layar di sini pada jam 3.45 pagi ini, dan ketika diserbu, polis menemui jururawat berkenaan bersama suami serta ibu bapanya, dan seorang bayi.

“Bayi itu berada dalam keadaan selamat dan sudah diserah kepada HSP untuk pemeriksaan lanjut dan menjalani ujian, sementara ibubapa jururawat berkenaan tidak ditahan,” katanya di sidang media di pejabatnya hari ini.

Law berkata polis masih belum dapat mengenal pasti motif wanita berkenaan, dan menurutnya pasangan itu tidak mempunyai anak.

Beliau menambah, ibubapa bayi berkenaan sudah dimaklumkan mengenai penemuan bayi itu pada jam 8 pagi ini dan mereka diminta hadir ke HSP bagi tujuan mengecam bayi berkenaan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com