Tuesday, June 21, 2005

PKPM bukan pertubuhan

Oleh Azmi Md Deros

KUALA LUMPUR: Pasukan Khas Persekutuan Malaysia (PKPM) yang didaftarkan sebagai sebuah syarikat sepatutnya menjalankan kegiatan perniagaan, bukannya menawarkan perkhidmatan membantu pihak berkuasa.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Musa Hassan, berkata PKPM tidak sewajarnya mencampur adukkan kegiatan mereka dengan menawarkan perkhidmatan seperti itu kerana siasatan mendapati ia bukan sebagai pertubuhan.

“Jika berdaftar sebagai syarikat jalankan perniagaan. Mereka tidak mendaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS) dan tidak sewajarnya menawarkan perkhidmatan (membantu polis dan tentera),” katanya ketika ditemui selepas merasmikan mesyuarat Gabungan Rakyat Membanteras Jenayah anjuran Majlis Kebangsaan Pertubuhan Wanita Malaysia (NCWO) di sini, semalam.

Hadir sama bekas Ketua Polis Negara, Tun Haniff Omar dan Yang Dipertua NCWO, Datuk Dr Sharifah Hapsah Syed Hasan Shahbudin.

Mesyuarat selama dua hari yang dihadiri 80 peserta mewakili kerajaan negeri dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu bertujuan berkongsi pengalaman dan sumber bagi usaha membanteras jenayah.

Musa berkata, buat masa ini, beliau tidak boleh mendedahkan jenis tindakan yang akan diambil terhadap pengasas PKPM, Nor Azami Ahmad Ghazali dan pemimpin kanan pasukan itu.

“Apa yang boleh saya katakan polis sedang memantau pergerakan mereka,” katanya.

Sabtu lalu, laporan muka depan akhbar ini memetik Penguasa Perhubungan Awam Polis Diraja Malaysia (PDRM), Superintendan Mohamad Daud, berkata polis mendapati Nor Azami dan beberapa orang kanannya dikesan aktif semula mencari anggota baru.

Risikan polis Bukit Aman mendapati pasukan itu menetapkan sasaran 30,000 keahlian menjelang Januari depan.

PKPM pernah menggemparkan negara apabila kegiatannya dibongkar menerusi Ops Impian pada Julai 2003, sehingga membawa kepada penahanan Nor Azami bersama orang kanannya Abdul Rahman Baba dan Tengku Hamid Tengku Ismail.

Nor Azami pada sidang akhbarnya Sabtu lalu mengakui PKPM sedang merekrut ahli baru dan mendakwa dibenarkan berbuat demikian berdasarkan satu artikel pendaftaran pertubuhan itu yang diluluskan mengikut Akta Syarikat 1965, bertarikh 8 Mei 2003, atas nama PKPM Services Sdn Bhd.

Sementara itu, Pendaftar Pertubuhan, Kaswuri Keman, berkata PKPM tidak pernah berdaftar dengan ROS.

Sehubungan itu, beliau berkata, operasi persatuan dan tindakannya merekrut ahli adalah haram mengikut Seksyen 41 Akta Pertubuhan 1966 dan boleh dikenakan tindakan mengikut Seksyen 42, 43, 45 dan 46 akta sama.

Kaswuri berkata, rekod jabatan itu menunjukkan persatuan berkenaan juga tidak pernah memohon untuk didaftarkan.

“Berikutan kes PKPM dikesan terbabit dalam penyelewengan dan penipuan pada 2003 telah menjadi kes polis, ROS menyerahkan sepenuhnya kepada mereka untuk menyiasat,” katanya kepada Berita Harian, semalam.

70 Comments:

At 1:04 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalamualaiukum..saya seorang warganegara persekutuan malaysia.setelah membaca artikel "PKPM bukan pertubuhan".Dgn itu saya ingin menyatakan pendapat saya,dalam pengetahuan saya(siasatan/risikan sya sendiri),PKPM adalah sebuah syarikat berdaftar yg berobjektif untuk mewujudkan sebuah pasukan beruniform yg terdiri daripada warganegara Malaysia tanpa mengira bangsa,agama dan jantina.PKPM bertanggungjwb menganjur,merekrut,melatih dan melantik ahli2 dan anggota2.Tujuan PKPM adalah untuk melaksana dan menguatkuasakan undang2 persekutuan dan undang2 kerajaan Malaysia bparlimen serta undang2 am antarabangsa.PKPM menyediakan perkhidmatan keselamatan sosial,dwaktu aman,kecemasan,darurat dan pd bla2 masa.PKPM akan brkerjasama/tolong menolong dgn semua pasukan2 keselamatan negara dan semua agensi2 serta jabatan2 kerajaan.Demi berkhidmat kpd rakyat dan negara Malaysia tercinta.PKPM bertanggungjwb memantau,menyiasat,mendakwa dan melaksanakan tindakan trhdap mana2 individu,kumpulan,syarikat,organisasi yg terlibat dgn rasuah,penyalahguna kuasa/kedudukan,kegiatan haram/subversif atau apasje pkara yg menyalahi undang2.Skian,semoga PKPM berjaya melaksana objektif kewujudannya demi negara Malaysia tercinta.AMIN

 
At 3:10 PM, Anonymous Anonymous said...

saya dapat maklumat baru PKPM 'start' kegiatan mereka di kawasan KL lagi baru- baru ni.
saya tak faham PKPM ni adalah pertubuhan atau syarikat yang menjalankan apa jenis aktiviti.

 
At 5:20 PM, Anonymous Anonymous said...

assalamualaikum...

betulkah pkpm ni telah menyebabkan beberapa orang ditangkap disebabkan pertubuhan ini difitnah sebagai penipu??

 
At 7:56 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalamualaikum...sya LIPANBARA.Sya nak menjawap 2 soalan di ruang komen diatas.Soalan 1>Ya ,PKPM sedang merekrut ahli2 baru dikalangan warga Malaysia dari 2005 hingga sekarang dan dimasa akn dtang,demi melaksanakan objektif2 kewujudannya dan PKPM SERVICES BERHAD ( 614636-U) adalh sebuah syarikat berhad menurut jaminan.Didaftarkan di SSM(SuruhanJaya Syarikat Malaysia)pd 8 MEI 2003.
Soalan 2)PKPM x menyebabkan sesiapa pun ditangkap,namun Ya ,PKPM telah difitnah sebagai penipu oleh manusia2 yg tidak mengambil kira peruntukan2 & kelulusan Undang2.Semoga PKPM berjalan lancar,teratur & kemas dlm melaksankan objektifnya utk Negara Malaysia tercinta.Amin2,YA ALLAH...YA RAHMAN...YA RAHIM...

 
At 9:21 PM, Blogger bel89 said...

saya ada dapat tawaran baru-baru ni menyatakan bahawa pkpm ni di bawah kerajaan...tol ke?intrvw sy pada 2hb mei 2009

 
At 6:47 PM, Anonymous Anonymous said...

(LIPANBARA)Ya saudara bel89,Utk pengetahuan saudara bel,PKPM services berhad adlh sbuah syarikat awam berhad menurut jaminan,dibwh akta syarikat 1965.No pendaftaran(614636-U).Menurut jaminan bermakna dgn jaminan kerajaan Malaysia.Dan PKPM akan bekerjasama dgn semua pasukan2keselamatan negara dan kementerian2kerajaan Malaysia.Jika saudara medpat surat tawaran temuduga,sila dtg dgn membawa syarat2 wajib yg dikehendaki.Semoga saudara berjaya & dpt berkhidmat bersama PKPM demi agama,bangsa,rakyat & negara tercinta.TQ

 
At 11:14 PM, Anonymous Anonymous said...

macam mane saudara lipan bara tau sal ni?

 
At 1:09 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalamualaikum,saudara bel,Sya tahu krn sya menjadi ahli PKPM.Sya juga sudah menjalani sesi temuduga & peperiksaan.{berpeluh gak la jwb soaln2 exam..:).Tp itu adlh syarat utk menyertai PKPM,jika lulus ujian temuduga & tugas khas(praktikal).Mka,peserta layak menjalani fasa seterusnya iaitu Fasa latihan2 khas & am(akn dmaklumkn melalui surat).Sya jga diberi taklimat & penerangan berkenaan PKPM services bhd(PKPM).Sya sendri tlh mengesahkan kesahihan keujudan PKPM(614636-U)di SSM(Suruhanjaya Syarikat Malaysia)SEBELUM sya mengisi borang permohonan dlu.Bayaran RM 100 utk permohonan pun ada trkandung dlm Memorandum & Artikel PKPM(Peruntukan Kuasa2 & kelulusan oleh Kerajaan Malaysia).So,klu kerajaan dah sokong n benarkan,apalagi sya join le..rmai bekas2 penjawat awam,bekas2 polis & bekas2 tentera(bekas2 komando pn rmai mohon menyertai PKPM)Demi agama,bangsa,rakyat & negara Malaysia tercinta.Semoga bel pn sma.bila senang sya chat g,Tq-(LIPANBARA) TIPS#hafal nama2 ahli kabinet MALAYSIA 2009 & seluruh jentera2 kerajaan(klu mampu le)seblm sesi temuduga,smoga berjaya.Amin.

 
At 3:43 AM, Blogger PUSAKA TUAH said...

askum sy ingin tahu sama ada pkpm ni dah lulus dgn kerajaan atau pun blum.sb contoh di kelantan masih ramai pihak polis yang tidak tahu tentang pkpm dan ada beberapa ahli baru pkpm pernah di tahan dan di soalsiasat.jd apa yg saya ingin tahu ahli/anggota pkpm di kelantan bersalah atau tidak di sisi undang2 negara kerna setahu sy,sy mengisi borang pkpm adalah untuk bekerja bukanya borang menyamun/merompak dan sekiranya salah di sisi undang2 sy berharap supaya dihentikan segera aktiviti temuduga yg sdang dilakukan skarang ni,pengambilan temuduga pula dihadapan balai polis gombak knpa tiada tindaka di sana.kami berharap pkpm dpt berjalan dgn lancar sb salah stu sudut pkpm memberi peluang pekerjaan pada pengangur yg tiada kelulusan dan yg sudah berumur dan ini dapat membantu pihak kerajaan mengurangkan aktiviti jenayah yg hangat berlaku di negara kita disebabkan tiada pekerjaan tetap.wassalam

 
At 10:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalamualaikum,saudara pusaka tuah,Sya Lipanbara.Sya agak terkejut berkenaan crita anda bhawa ada ahli pkpm di klantan ditahan & disoalsiast.Polis d klantan X tau berkenaan PKPM.Ok,sbnarnya mgkin Phak polis d klantan tu sje nak bertanya & berkenalan dgn ahli pkpm shja.PKPM SEVICES BERHAD adlah sbuah syarikat awam yg diperbadankan di bwh akta syarikat 1965,dgn no pendftaran (614636-u).Mka,ia adlh diluluskn kerajaan Malaysia.Ahli2 PKPM dklantan x bersalah selagi mreka xmelanggar undang2 negara.Memg temuduga dijlankan dgombak berhadapan balai polis gombak.Klu PKPM haram,dh tentu mreka dtg menahan,jalan kaki je.PKPM adlh utk seluruh rakyat malaysia menyumbang khidmat dan bakti terhadap negara Malaysia tercinta.Kalu kerajaan Malaysia dbawah naungan Duli YG MAHA MULIA YG DIPERTUAN AGUNG telah meluluskan & membenarkan keujudan PKPM,MENGAPA anda sbgi rakyat Malaysia tidak menyokong?Fikir-fikirknlah.Perhatikn dan renungilah lambang PKPM,smoga anda dpt memahami kebenarannya.YA ALLAH YAA RAHMAN YA RAHIM...

 
At 12:07 PM, Anonymous Anonymous said...

Assalammualaikum.. Kepada semua rakyat Malaysia.. Jom kita kaji sama-sama pasal pkpm ni.Saya pun penah ditawarkan benda yang sama dan hampir terpengaruh dengan benda ni. Tapi saya sempat di sedarkan oleh seseorang. Cite pasal kesalahan-kesalahan pkpm tidak dapat di hapuskan dalam komputer jadi untuk meyakinkan orang ramai anggota-anggota pkpm boleh merayu melalui komputer untuk kita melupakan kesalahan mereka tu.. Jangan cepat terpengaruh. Kaji dulu. Kalau nak masuk jugak masuk jela.. Kenapa pkpm tidak di tahan walau pun dekat dengan balai polis gombak? Sebab nama pkpm services.. Kenapa p.k.p.m services?? Bila kena tangkap dia orang boleh cakap kami hanya peniaga.. X kan berniaga pun salah? Kalau bukti x de polis x leh tangkap jugak. Contoh sape-sape yang buat laporan polis,polis tangkap orang pkpm,awak cakap di tipu RM 100,dia orang boleh cakap yang itu pendaftaran untuk join perniagaan mereka.. Duit tu pun atas nama pkpm. Nak cakap apa masa tu? Bla bodo jela.. Lagi satu,kepada yang mula-mula dapat borang tu,kaji semula ayat-ayat dalam borang tu. Sempoi gile.. X nampak macam kerja kerajaan pun. Gambar ukuran lesen,biasanya pasport kan? Ayat dia x best la.. Wat orang x caya je.. Pas tu banyak lagi dalam borang tu menunjukkan diri mereka yang sebenar.. Tanya pasal perniagaan.. Kalau korang cakap korang ahli perniagaan,dia orang x berani nak tipu sebab ahli perniagaan lagi belit.. Kah kah kah... korang pikir semula la ye.. X nak cakap lebih-lebih. Takut dengan hukuman Allah S.W.T... X baik fitnah tau,dosa besar... Assalammualaikum...

 
At 2:39 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalam,Sya Lipanbara,Sya stuju dgn komen saudara d atas,mari kita sma2kaji psl PKPM.1)Sya tdak merayu mngunakn internet utk org rmi melupakan apa yg ddakwa sbgi kesalahan2 PKPM.PKPM x melakukan apa2 kesalahan pun krn PKPM berdaftar dgn kerajaan Malaysia(Akta syarikat 1965= dgn nama PKPM SERVICES BERHAD No pendftaran 614636-U pda 8 MEI 2003])sila periksa dgn SSM(Suruhanjaya Syarikat Malaysia).Kaji dulu,PKPM SERVICES BERHAD adlh Ibu syarikat dan dibawah kuasanya ditubuhkan dan diluluskan(Oleh Kerajaan Malaysia) 99 jabatan2 khas menjurus kpd hal2 kebajikan dan tanggungjwb sosial(keselamatan,pembangunan ekonomi & sebagainya).Jabtan khas yg pertama diujudkan & dilaksanakan dibwh PKPM SERVICES BERHAD adlh Jbtan khas PKPM (Pasukan Khas Persekutuan Malaysia)yg skrg ini sdg melaksanakan sesi temuduga & peperiksaaan pemohon2 yg tlh melengkpkn syarat2 borang pendaftaran utk menyertai PKPM.Berkenaan bayaran RM 100 sbgi bayaran pendaftaran pemohon ada dimaktubkn didalam Memorandum & artikel PKPM SERVICES BERHAD.(Ia diluluskan oleh kerajaan Malaysia).sebab itu pihak polis tidak ambil tahu krn mereka tahu & arif berkenaan PKPM.Sila kaji borang permohonan pkpm,memang sempoi(ringkas),supya smua rkyat Malayia memahami syarat2 kemasukan dgn jelas & mudah,Mmg x nmpk mcm kerja kerajaan krn PKPM bukan milik kerajaan Malaysia.PKPM adlh hakmilik PKPM SERVICES BERHAD 614636-U.Gambar ukuran lesen adlh syarat yg dkehendaki PKPM bkn syarat mana2 jabtan milik kerajaan.Ckp pasal perniagaan,PKPM bkn berniaga apa2 produk kecuali perkhidmatan2 berteraskn kebajikan & tanggungjwb sosial,keselamatn,ketenteraman awam & sebginya utk Negara Malaysia TERCINTA.Sya tegaskan disini bhawa PKPM tidak pernah menipu sesiapa,malah ramai ahli2 perniagaan memohon memasuki PKPM(sbgi Ahli Kehormat)dgn cara mengisi & melengkpk borang sama seperti ahli2 yg lain.Sya stuju saudara xnk ckp lebih2 takut hukuman ALLAH S.W.T,tapi saudar boleh bertaubat & ALLAH psti ampunkan.Saudara kte x baik fitnah,dosa besar.TAPI apa yg kamu kte berkenaan PKPM diruang komen kamu adalh FITNAH,dan merupakn kesalahn dibawh Akta FITNAH 1957 dan Akta HASUTAN 1948.Memfitnah lebih teruk dri membunuh(Semua umat Islam tahu & harus tahu).Akhir kata Jika KERAJAAN MALAYSIA menyokong & mendokong & meluluskan Keujudan PKPM SERVICES BERHAD & seluruh jabtan2 khasnya.MEngapa anda seorg rakyat Malaysia Merdeka tidak menyokong usaha utk kebaikan Negara MALAYSIA & apa jua yg berada didalamnya.YAA ALLAH YAA RAHMAN YAA RAHIM...

 
At 7:16 PM, Blogger sipero said...

saya sipero ingin mendapat kepastian yang meyakinkan bahawa pkpm adalah betul dan saya ingin tan sri musa hassan sendiri mengesahkan di dalam akbar tentang kesahihan pasukan pkpm adalah di sokong oleh jabatan2 kerajaan atau agong......kerana pegawai pkpm sendiri telah memaklumkan bahawa kegiatan pkpm dsokong oleh jabatan2 kerajaan,tapi tiada bukti....mengapa tidak d iklankan kekosongan jawtan ini d dalam akbar?perkara ini harus d pandang serius kerana pelaburan yg banyak telah d laburkan oleh ahli baru dan bakal ahli baru.....rm 100 untuk pendaftaran dan rm 80 untuk kertas soalan bagi setiap seorang.....

 
At 7:41 PM, Anonymous Anonymous said...

saya x puas ati ag dgn pkpm ni...borang pn enth ape2..x mcm borg2 kerajaan lain..pkpm ni nak tipu org ke.?berdosa besar 2 mnipu org..fkir2 n renungkn

 
At 2:01 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalam,Sya Lipanbara.Kpd sdara sipero,keingian anda spya Tan Sri Musa Hassan mengesahkan PKPM adlh sah & betul ddlm ahkbar adlh tdak tepat.Ini krn Ketua Polis Negara tdak bertanggungjwb mngesahkn/x perlu mnerangkn /mmberi apa2 pnjelasan brkenaan PKPM.Kementerian Keselamatan Dlm Negeri(KDN)adlh pentadbirn Kerajaan yg mengawalselia PDRM.KDN mnyokong PKPM,sila tulis surat prtanyaan kpd KDN berkenaan PKPM.PKPM mmg sah & dskong Kerajaan Malaysia,BUKTI!Sila isi borang & syarat2nya,dtg temuduga bila dpt surat tawaran,anda akn diberi taklimat & bukti surat2 dri kerajaan Malaysia.X msuk PKPM(ahli PKPM)mcm mne nak tgk dokumen sokongan Kerajaan sbgi bukti!.Jawatan dlm PKPM x diklankn krn PKPM melaksanakn kaedah rekrut/pengambilan dalaman.Bayaran anda sbyk rm 100(pendaftaran)&rm 80(dokumen ujian exam)adlh syarat utk mnjadi ahli/anggota PKPM.Kalu enggan/keberatan,jgn mohon masuk PKPM,mohonlh tempat lain yg anda minat.Hanya warganegara2 Malaysia yg BERANI,BIJAK,JUJUR & BERSEMANGAT KENTAL utk berkhidmat demi agama,bangsa,rakyat & negara Malaysia telah memohon memasuki PKPM,dan Hanya golongan merekalh yg PKPM mahu.Kebenaran PKPM akn jelas dmata umum bila tiba masanya.Dengan Izin-MU YAA ALLAH,Kebenaran akan terserlah.Berkatilah Negara kami YAA ALLAH YAA RAHMAN YAA RAHIM.

 
At 4:56 AM, Anonymous anak harimau PDRM said...

salam.. Haihhh... sedara lipanbara, x payah laa nak belit2 sedara... buat pengetahuan sedara,ayah saya adalah ketua cawangan SB dlm pasukan PDRM(polis diraja malaysia) di sebuah negeri di semenanjung ni (xblh dedah negeri ats alasan keselematan keluarga saya). Buat pengetahuan yg laen2, apa sedara lipanbara tulis ni bohong dan kuat imaginasi semata2... PKPM hanya menunggu masa saja disumbat ke ISA krn dipercayai setelah dpt mngumpul ahli seramai 30000, PKPM ingin melancarkan perang terhdp K'jaan Malaysia dan YDP Agong. So, SB PDRM dah ada maklumat ini berthn dah, cuma mnunggu PKPM dijebak msk perangkap je. So, kpd yg nk msk PKPM, sila bfikir 2 kali dan kepada yg sdh mnjadi ahli better kuar skng. Kalau xnk percaya ckp sy, x apa...teruskan aktiviti anda tu. PKPM ni nk blagak jd mcm agensi keselamatan US spt Watergate tu....

 
At 3:38 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalm semua,jge kpd anak harimau PDRM.Sya Lipanbara,Kenape lah susah sgt bg seseorang rakyat Malaysia utk mengetahui kebenaran,sah/x sesuatu perkara dlm Negara menurut jaminan Undang2 Negara Malaysia.Sya bkn ckp belit2,ayat sya mudah & jelas.Apa yg sya tulis bkn bohong/imaginasi smata2.PKPM klu bersalah bwh ISA,xpyh skrg nk ambil tindakan,waktu 26/7/2003 dulu sudah diambil tindakn x perlu tunggu 6 tahun(2009) bru nk ckp nk sumbat ISA.ISA x perlu proses dakwaan dlm Mahkamah,kwn.sumbat terus je(OPS IMPIAN tuuu....).PKPM nk kumpul 30000 ahli,pas tu nk tentang kerajaan Malaysia & DULI TUANKU,Ko gile ke/ayah ko sudah cerita belit2kat ko. SB PDRM dh ade maklumat ni berthun cme tunggu PKPM msk perangkap...??Ko cerita ape ni,klu dh tahu kene ambil tindkn jgn n xpyah tunggu 6 tahun beb,salah n x bertanggungjawb betul la.Anak harimau,MAHKAMAH NEGARA MALAYSIA pun x kta haram...ko siape?.TIADA sesiapa dlm negara Malaysia yg melebihi UNDANG2 NEGARA.Harap maklum.Nk tahu sah/x bkn susah,sila ikut aturcara ni. 1)Check di SSM(Suruhanjya Syarkt Malaysia)PKPM berdaftar/x.Klu SSM(Kerajaan Malaysia)LULUSKN keujudan PKPM SERVICES BERHAD 614636-U.Sah & berdaftar,YG lain nak ckp ape lg,yg penting apa kenyataan kerajaan Malaysia keluarkn BUKAN mane2 jabatan kerajaan.Jgn lebih sudu dri kuah.sambungan-

 
At 3:49 PM, Anonymous Anonymous said...

LIPANBARA sambungan-Ade berita panas!!utusan malaysia kluar hr ni 25/5/09.Tan Sri Musa Hassan kte PKPM tetap Haram(sipero mesti suka ni).Maka,pd mulai saat ini bermula perjalanan mnuju kebenaran."Sesungguhnya yg batil itu akn lenyap".Demi KEKUASAAN-MU YAA ALLAH BERKATILAH PKPM & NEGARA MALAYSIA.AMIN.

 
At 11:22 PM, Blogger sipero said...

sipero....saya percaya tentang pengumuman yang di buat oleh Tan Sri Musa Hassan...kalau PKPM nak buktikan bahawa persatuan PKPM ini adalah benar....maka saya mencabar pihak PKPM untuk membuktikan pergerakan itu dengan menunaikan janji PKPM untuk menjalankan operasi PKPM secepat mungkin seperti memberi arahan kepada semua ahli untuk menjalankan latihan di kem tentera seperti yang di janjikan oleh pihak PKPM berserta gaji dan elaun yang dijanjikan....jika PKPM wujud pasti sudah ada ahli mereke yang menjalani latihan di kem tentera...tapi mana???apa cita???takkan dah 6 tahun masih tiada ahli sah yang menjalani latihan...takkan nak kutip duit banyak2 dari ahli buat kem tentera sendiri....huhuhu...kalau la PKPM nie sah...takkan ahli kena bagi duit pada ketua kot....ketua tiada duit ka....macam mana nak bayar gaji ahli.....

 
At 11:54 AM, Anonymous Anonymous said...

Lipanbara- Asalam semua,jge kpd sipero>tapi takpe,KPN blh ckp ape sje dia nk ckap,ape2 pn nanti dia yg kena btanggungjwb trhdp statement dia.klu spero percya,2 hak anda.Pihak yg mengawalselia PDRM relaks je.Sprti yg sya kte "jgn lebih sudu dri kuah"/jgn melebihi kuasa yg dberi & d amanahkn.Klu PKPM nk buktikn PKPM sah adlh melalui undang2(Akta syarikat 1965).Anda cabar PKPM buktikn dgn beri arahan mjlni operasi,latihan & byr gaji ahli.Itu kuasa & urusan lembaga pengarah PKPM,Fasa skrg adalh menjalani sesi temuduga bagi para pemohon2 yg telah mendaftar(rm 100).fasa k2 adlh sesi latihan & kursus.(kerjasama dgn jabtan kerajaan yg lain).Fasa 1 sdg dlaksanakan kmdin baru fasa 2.Fsa 1 belum selesai mne boleh ke fasa2.Itu urusan PKPM,biarlh PKPM yg laksnakan.Ahli2 PKPM tlh dberi taklimat,sipero ahli PKPM ke?Pasti x,sbb itu anda komen sdmikian.PKPM tidak kutip duit sprti sdara sngka,rm 100 sbgi byrn pendaftaran & rm 80 sbgi byran kertas exam(spri dputuskn pihak pengurusn PKPM).Sdra sipero ambil SPM x?(kementrian plajaran Malaysia)anda kena byarkn utk ambil exam SPM.exam Kerajaan Malaysia pn kna byar,PKPM pn sama.Menurut undang2 & peraturan PKPM.(Peraturn kemasukan kdlm perkhidmatan PKPM).Klu sdara minat bleh mohon,klu x minat x mngapa..rmai rakyat Malaysia lain yg memohon memasuki PKPM.PKPM tlh dfitnah sjak 2003..tapi dgn IZIN ALLAH & amanah yg PKPM pikul utk Agama,bangsa, rakyat & Negara.Seluruh anggota&ahli2 PKPM akn teruskn wlu susah atau senang serta mencabar.

 
At 12:42 AM, Blogger sipero said...

sya bukan ahli mahupun musuh pkpm,dan masih berfikir untuk menyertai pkpm atas ajakan dri seorang kawan yg menyatakan syarat2 byaran...(keliru).....adakah pkpm mahu menubuhkan kerajaan baru dan menjatuhkan kerajaan skarang atas dasar politik,rasuah dan lain2....apakah yg dcari pkpm dlm kerajaan malysia?apa motifnya?sya takut pkpm ni seperti hindraf...berperang malaysia nanti!!!!!!!!!!(peace)

 
At 6:05 PM, Anonymous Anonymous said...

Lipanbara.Asalam,semua.sdra spero juge.anda bkan AHLI / musuh,xpe PKPM x bermusuhan dgn sesiapa pn.Anda masih berfikir utk menyertai PKPM,xpe anda fikirkanlah baik2.Tapi biarlah PKPM dinilai dari sudut pandangan Undang2 NEGARA bukan emosi negatif/ syak wasangka.ok,syarat2 bayaran PEMOHONAN (RM 100)termaktub dlm memorandum & artikel PKPM(yg diluluskan KERAJAAN MALAYSIA).Melalui WANG POS shj,WANG TUNAI TIDAK DIBENARKAN/DITERIMA.(SILA BACA BORANG SEBELUM ISI).Atas dasar/sebab/perkara apa pun PKPM tidak berniat/tidak mungkin menubuh kerajaan baru dan menjatuhkan kerajaan sekarang(itu adlh perkara mustahil & gila).APAKAH MOTIFNYA ujudnya PKPM?PKPM(P.K.P.M SERVICES BERHAD)kewujudannya adalh utk menyediakan & memberi perkhidmatan2 awam menjurus kearah kebajikan awam,kemasyarakatan,ketenteraman awam dan sbginya utk rakyat dan Negara MALAYSIA dgn berkerjasama dgn seluruh jabatan2 & agensi2 kerajaan.(skrg xnmpak dmata umum krn PKPM baru FASA1(sesi temuduga&exam)kmdian ke FASA2(LATIHAN&KURSUS)seterusnya FASA3(kerjsama dgn jabatan2 kerajaan terpilih yg berteraskn kebajikn awam&kemasyarkatan).Ble smpai FASA3 mka kte xperlu lg berbual psl PKPM di sini sbb 1 dunia akn maklum.HINDRAF X BERDAFTAR..mka x sah.PKPM BERDAFTAR mka SAH..Sdara sipero fikirlah sebaik mgkin,PKPM adlh utk berkhidmat utk NEGARA MALAYSIA DAN APA JUA YG BERADA DIDLMNYA..YAA ALLAH YAA RAHMAN YAA RAHIM.smoga sdra mendpt petunjuk dr ALLAH.AMIN

 
At 12:05 PM, Anonymous Anonymous said...

pkpm pnipu bsauuuuuuuuuuu jgn percayaaa,saya sdah 2 kali kna tipu oleh syarikat lahabau ni... ber fikirlah sbelum menceburi pasukan ni

 
At 12:10 PM, Anonymous Anonymous said...

pkpm penipu...dulu ptcm,skrang pkpm plak,aku dh serik dah,dulu aku masuk syarikat ni duit daftar rm100 ingatkan nak nak tangkap pnjenayah,alih2 aku blik yang kna tangkap..dah la duit mlayang sratus rggit,pas 2 masuk pnjara plak 2..myesal aku..berfikir la 2 kali

 
At 6:31 PM, Anonymous Anonymous said...

LIPANBARA..Asalam semua.Ks sdra diatas ni..name smaran pn xletak.Dari komen anda sje sya dh bole agak/mgkin dri pengalaman org lain bkn pengalaman anda sendri bahawa anda pernah menyertai PTCM.PTCM XDE KENA MENGENA DGN PKPM.Anda kte PKPM menipu besar..anda masuk pasal nk tangkap penjenayah alih2 anda kena tngkap & pas 2 masuk penjara.Ko cerita ape ni?MANA ADE AHLI PKPM masuk penjara,dari 2003 sampai skrg.Masa 2003 smua yg menjadi ahli PKPM ditahan & diambil keterangan sje.masuk lokap(paling lame bebelas hari je)pas 2 dibebaskan(PASAL APE BEBAS?Kerana xde kes yg menyalahi undang2).Bkas2 PERDANA MENTERI pn ade yg masuk lokap..rujuk sejarah politik negara.Biase la 2,e2 je ko dh kecoh.Pejuang ape ko ni,PKPM telah DIFITNAH & TERANIAYA sejak 2003.WLU APA PN CABARANNYA...AHLI2 PKPM akn teruskn objektif penubuhannya demi Agama,bangsa,rakyat & negara.DEMI SUMPAH & IKRAR YG KAMI LAFAZKN UTK NEGARA & YG DIPERTUAN AGUNG.Klu anda menyesal msuk PKPM dlu..ramai lg AHLI PKPM yg teruskn perjuangan utk negara MALAYSIA TERCINTA..SEMUA AHLI PKPM KUATKN SEMANGAT UTK NEGARA

 
At 12:49 AM, Anonymous Anonymous said...

cukup la stakat ni mnipu org(pkpm)..insaf la kamu sblm kamu diinsafkn...sesungghnye duit yg kmu ambil 2 adalh duit drp org yg kmu tpu(HARAM)..iklas drp kelab anti pkpm...

 
At 9:49 AM, Anonymous Anonymous said...

poyo la.... setakat daftar ngan ssm je sah.... byk lg sykt kat luar yg berdaftar tu penipu... apa ko igt ko dah daftar sykt ko tak boleh terlepas dr tindakan ke?.....

 
At 9:55 AM, Anonymous Anonymous said...

berita harian - 16 jun 2009

Cubaan hidupkan Pasukan Khas Persekutuan Malaysia

KUALA LUMPUR: Polis mematahkan cubaan menghidupkan semula Pasukan Khas Persekutuan Malaysia (PKPM) yang diharamkan enam tahun lalu apabila menahan 42 lelaki, termasuk ketuanya dalam serbuan di Taman Gombak Jaya dekat sini, semalam.

Pertubuhan yang pernah mencetuskan kontroversi kerana mendakwa ditubuhkan di bawah Jabatan Perdana Menteri dengan kuasa melebihi tentera dan polis itu, dikesan merekrut ahli baru di seluruh negara sejak akhir tahun lalu.

Timbalan Pengarah II Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Tajudin Md Isa, berkata siasatan mendapati PKPM merekrut anggota baru dengan menjanjikan gaji sehingga RM1,900 sebulan bergantung kepada kepakaran masing-masing.

Beliau berkata, ketika polis menyerbu ibu pejabat pertubuhan itu di tingkat tiga sebuah bangunan di Taman Gombak Jaya kira-kira jam 11.45 pagi, 36 lelaki berusia antara 20 hingga 40-an sedang menduduki peperiksaan khas untuk menyertai PKPM.

Polis turut merampas pakaian berlogo PKPM termasuk topi, kemeja-T dan blazer, plak kenderaan berlambang VIP dan VVIP, cota, 22 surat tawaran kerja, beberapa set kertas soalan peperiksaan dan wang tunai RM340, dipercayai wang pendahuluan pendaftaran bagi menyertai PKPM.

Memberitahu sidang media di Ibu Pejabat JSJK Bukit Perdana di sini, Tajudin berkata, 36 lelaki itu dibebaskan selepas diambil keterangan, manakala enam pegawai pertubuhan itu termasuk ketuanya, Nor Azami Ahmad Ghazali, akan direman bagi membantu siasatan.

Polis pernah melumpuhkan pasukan itu pada 2003 dengan menahan 91 pemimpinnya, manakala 3,279 anggota PKPM menyerah diri.

Nor Azami yang mendakwa bergelar Datuk, dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini pada Ogos 2003 mengikut Seksyen 417 Kanun Keseksaan kerana menipu, tetapi dibebaskan dengan ikat jamin RM20,000. Dia dijadualkan menghadiri perbicaraan kes itu pada 25 Jun ini selepas beberapa kali ditangguhkan.

Pertubuhan itu dikatakan didaftarkan atas nama PKPM Services Bhd pada 8 Mei 2003 bagi menjalankan aktiviti perniagaan sebaliknya menawarkan pelbagai jenis pangkat tentera seperti Leftenan Muda pada harga RM8,000, Leftenan (RM16,000) dan Kapten (RM25,000), kepada orang ramai.

Tajudin berkata, polis sedang menyiasat motif pasukan itu dihidupkan semula dan berapa ramai ahli baru yang sudah direkrut.

Beliau meminta ahli PKPM yang tertipu supaya jangan takut untuk tampil membantu siasatan pertubuhan itu tidak lagi berbahaya selepas polis melumpuhkan sepenuhnya operasi mereka.

SEKARANG NI AKU TUNGGU STATEMENT KO PLAK LIPANBARA.... (",)

 
At 11:58 PM, Anonymous Anonymous said...

hahaha....tegakkan benang yang basah...bodoh....fool....jahanamlah pkpm.....penipu...pelingkup bangsa....makan duit haram!!!!!!!!!!!!!skarang korang dah payah nak cari duit dgn menipu dah...penjara support makan free....tu la x berkat makan duit haram,pasai tu kena tangkap...tuhan itu maha mengetahui segalanya di atas muka bumi yg dciptanya.....neraka jahanam dok tunggu selagi korang x taubat....sudah2lah...orang susah cari duit...pkpm senang2 dapat duit..baguih la bela anak bini dgn duit haram!!!!!

 
At 8:52 AM, Blogger SyUKuRAbUEFenDi said...

This comment has been removed by the author.

 
At 2:59 PM, Anonymous Anonymous said...

sapa byar gaji hangpa??? duit dtg dr mana??? jtuh dr langit ka?? rpa x mcm dato pn..cm ne blh dpt phd?? university mana 2??

 
At 2:11 PM, Anonymous Anonymous said...

SAPE LIPANBARA???
APE BENDE R....
MAKAN DUIT ORANG..
MANA ADA KEJE,MINTA DUIT..
SUME SYARIKAT BOLEH DAFTAR DENGAN KERAJAAN MALAYSIA...
TAK PAYAH NAK SURUH PERCAYALA...
TAK ADA MAKNANYA...
KALAU BETUL,KENAPA TAKUT NAK KELUAR,...
TAK PAYAH NAK BAGI ALASAN LAGI...
DAFTAR PUN NAK DUIT...APE BENDA R..
NGARUT...MACAM NI PUNYA ORANG PUN ADA KE...

 
At 11:49 AM, Blogger ethan said...

salam...aku pun pak sedara aku ajak msok pertubuhan ne, dr aritue lagi dah kecoh...aku pon antara caye n tak je...len macam je aku tgk ptubuhan ne...klu x silap...ditubuhkan utk pantau kilang2 tu je la keje pkpm ne...tp smpe nk jlnkn kuase mlebihi polis n tentera? bistu..pkpm sape plak nk pantau? btol x? ape semua yg masok pkpm tu org2 yg beriman ke? xkn terima rasuah? kite manusia...x smpurna..polis, tentera...n pkpm sekali...nie...aku bace smua komen. nk sgt lipanbara jwb pe pas kuar dlm paper polis nyer serbuan tu..jwb lipanbara...salam

 
At 6:37 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalam,aku ikut gak perkembangan pkpm ni.pas kena tangkap 15/6 hsri tu..kena reman plak lagi.tapi yg aku hairan sampai sekarang mereka xdibawa ke muka pengadilan(dituduh di mahkamah)aku baca suratkabar kat deme disiasat bawah seksyen 420 kanun keseksaan.SENYAP GITU JEE..apa benda semua ni.kalu salah kenapa x didakwa dimahkamah.keliru betul la.xkn siasat sampai berbulan2 plak.sedara lipanbara sila jelaskn pad aku.aku nk tau sangat.

 
At 5:34 PM, Anonymous Anonymous said...

tunggu....dan ....lihat.....

 
At 6:05 PM, Anonymous Anonymous said...

syna....
saya dengar diorg nie nak ditahan masuk isa....tapi sampai sekarang senyap je....kenapa ye...adakah pdrm tak mampu nak siasat lagi...dah lama sangat siasatnya..sejak 2003....
macam ada sesuatu yang tak kena je...kalau pdrm dah buat silap...minta je maaf dan kalau benar pkpm tu benar2 salah....tangkap je....sampai bila nak siasat...rasanya hari tu serbuan di buat kat gombak tu,tentu banyak dapat bukti...tak kan tak cukup lagi ye.....tak tau le apa yang salah dan yang menjadi masaalah....sampai bila nak berteka-teki lagi...

 
At 4:25 PM, Anonymous Anonymous said...

syna...yang paling peliknya hanya tahan remen je...14hari...lepas tu dilepaskan...katanya siasat..selama ini kalau dikatakan pertubuhan haram seperti almaunah atau hindraf...kurang2nya tentu isa...pelik ye....signboard kat pejabat pkpm tu...kalau diikutkan mana boleh nak pasang mesti dah didaftar baru boleh pasang...yang paling paling pelik pejabat pkpm nie...terletak berdepan dengan balai polis sama ada di gombak mahupun dilangkap....tak kan le bodoh sangat orang tu ye....nak menipu orang buat pejabat di depan balai polis....tak faham tak faham...

 
At 9:35 PM, Anonymous Anonymous said...

asalam,sya pn pelik dan hairan psal pkpm ni..nk kate salah dah dtangkap(reman 14 tu utk siasatan polis je,tp kalu polis siasat korang paham2 je le..sampai ke akar umbi depa siasat)ada bukti tentu depa dakwa mereka kt mahkamah.aku dgr mereka dibebaskan selepas reman 14 hari tu.TAPI PERSOALANYA,sampai la ni senyap jee..JADI mgkin pkpm ni xdah de buat apa2 kesalahan,mgkin pkpm ni benar.pihak kerajaan pn buat dek je..harap kebenaran semua ni akn jelas la utk kami rakyat malaysia ni..

 
At 10:48 AM, Anonymous Anonymous said...

syna....
kita baca suratkhabar yang mengatakan...pkpm ini tidak mengancam negara....tapi ianya pertubuhan haram...yang saya dengar masa persidangan parlimen...apabila diajukan soalan ada berapa pertubuhan haram diMALAYSIA....jawabnya 3 sahaja..iaitu pertubuhan al arqam,al maunah dan hindraf...maknanya pkpm nie bukanlah pertubuhan haram seperti yang dihebohkan....dan apa yang saya faham pkpm nie tujuannya melaksana dan menguatkuasa undang2 kerajaan malaysia berpalimen....bekerjasama dengan semua pasukan keselamatan...saya tak nampak pula salahnya...jika benar pasukan ini adalah haram...kenapa pula dibebaskan selepas ditahan selama 14hari...adakah kerana tidak cukup bukti atau pkpm ini tidak bersalah...pelik tapi benar...mengapa kes pkpm nie tergantung tanpa kita tahu apa keputusannya yang sebenar...sampai bila rakyat malaysia harus menunggu keputusan sebenarnya..kita kena berfikir sebelum membuat sebarang keputusan..tidak ada pula kedengaran anggota pkpm nie menghuru-harakan negara semasa ketuanya ditahan....tidak seperti pertubuhan haram yang lain....pendaftaran ssm juga masih ujud...kenapa tidak disenarai hitamkan ye.......

 
At 5:56 PM, Anonymous Anonymous said...

tembun,sya pn ada dgr pasal pkpm gak.sya dapat thu pkpm nie dah lamer beoperasi dri thn 2003 shingga kini masih belum ada jwap penyelesaiannya.tpi nak dikatekan haramnya dimana haramnya .kalau kite tngak dinegara kite mempunyai pdrm cekap2 belaka .hal2 mcm nie kalau boleh menganggu negara mesti pasukan nie abis leburnya.makan nasi bungkus la dalam pintu besi. pelik2 kalau salah xperlu siasat tangkap je. siasat dah lamer smpai skarang xada jwpnnya.tangkap dah tangkap tpi lepas reman 14 ari dibebaskan . pelik 2.kalau pasukan ini haram kerajaan seharusnya mengeluarkan fakta yng sahih mengatekan pasukan ini haram.sy rase pasukan nie benar2 pasukan yng sah tapi belum smpai masenya lgi.sya degar slogan nya BERSAMA MEMBANTU & MEMBANTERAS MUSUH NEGARA.kalau betul pasukan nie sy rase pasukan nie bukan calang2 pasukan.

 
At 12:54 PM, Anonymous Anonymous said...

syna...
ya saudara tembun..kalau kita lihat dari slogannya sahaja pun dah cukup untuk mengentarkan sesiapa sahaja yang menjadi musuh kepada negara...musuh negara ini yang saya faham seperti rasuah,penyalahguna kuasa dan sebagainya lagi...adakah kerana ini membuatkan musuh2 ini cuba memburukan pkpm ini..dan mengharapkan pkpm ini tidak akan beroperasi selamanya...kalau kita fahaminya pkpm ini mendaulatkan undang2..setia kepada RAJA DAN NEGARA...TIDAK pula MENGANCAM KESELAMATAN NEGARA.....berkhidmat kpd rakyat dan negara tercinta...bekerjasama dengan pihak berkuasa....ini yang buat saya semakin ragu dengan apa yang digembar-gembur selama ini...kalau benar pkpm ini mahu menjaga keselamatan negara,apalah salahnyakan....sebab walaupun negara kita mempunyai pdrm,sprm dan sebagainya...tetapi jenayah masih banyak....jadi apalah salahnya pkpm ini berganding bahu dengan pihak berkuasa yang lain,sama2 berusaha mengurangkan kadar jenayah di negara kita ini...
yang kita tahu...didada2 ahkbar pkpm ni penipulah dan sebagainya..tapi sampai sekarang tidak pula dibawa ke muka pengadilan...sampai bilakah lagi kita nak tengok perkara didiamkan saja.....tanpa ada keputusannya..

 
At 5:55 AM, Anonymous Anonymous said...

tembun, pe yang dikatekan saudara syna memang betul...kite lihat dinegara kite ada macam2 agensi kerajaan yang dipertanggungjawabkan untk menjga dan melaksanakan undang2 kerajaan..seperti yang saudara syna perkatekan..tpi sy nak kepastian dari segi mana yang dikatekan pkpm dapat membantu melaksanakan undang2 dgan agensi tersebut ..jika sekiranya pkpm ini ditubuhkan ...pkpm nie kire mcm nak membantu menangani rasuah la kan...mcm maner jika berlakunya rasuah dalam pasukan sendiri...sy kurang mengerti..perkare ini mungkin boleh terjadi jugak...dari sloganya pasukan nie mesti perfect..mcm maner saudara syna..

 
At 5:56 AM, Anonymous Anonymous said...

tembun, pe yang dikatekan saudara syna memang betul...kite lihat dinegara kite ada macam2 agensi kerajaan yang dipertanggungjawabkan untk menjga dan melaksanakan undang2 kerajaan..seperti yang saudara syna perkatekan..tpi sy nak kepastian dari segi mana yang dikatekan pkpm dapat membantu melaksanakan undang2 dgan agensi tersebut ..jika sekiranya pkpm ini ditubuhkan ...pkpm nie kire mcm nak membantu menangani rasuah la kan...mcm maner jika berlakunya rasuah dalam pasukan sendiri...sy kurang mengerti..perkare ini mungkin boleh terjadi jugak...dari sloganya pasukan nie mesti perfect..mcm maner saudara syna..

 
At 12:24 PM, Anonymous Anonymous said...

syna...
cara terbaik untuk menghindarkan rasuah atau penyalahguna kuasa,bagi saya perlulah diujudkan pemantau didalam agensi itu sendiri dahulu....contoh:kita mestilah membersihkan atau memperbetulkan diri sendiri dahulu baru kita boleh menegur kesilapan org lain...dan juga ibu bapa juga wajib memantau anak2 mereka...betul tak....bukannya dilepaskan begitu sahaja...jadi kalau diamalkan sistem pantau atas pantau ini,sekurang2nya dapatlah kita bendung gejala ini...dan saya harapkan pkpm ini akan memberi kuasa yang sama kepada semua anggotanya...supaya tidak terjadi yang pangkat besar buat salah..tak didakwa...yang berpangkat kecil sahaja yang didakwa....kalau diberi kuasa yang sama ...bolehlah yang bawah ini juga memantau yang berpangkat tinggi...dan harus dirahsiakan dan juga mempunyai bukti2 yang kukuh...supaya tiada pihak yang terinaya...andai kata jika benarlah pkpm ini ingin berjuang untuk AGAMA BANGSA RAKYAT DAN NEGARA...bermakna pkpm ini memegang amanah yang cukup besar....walaupun kita mengetatkan setiap undang2 dimuka bumi ini,walaupun apa yang kita fikirkan...apa yang kita nak buat...tetapi tetap akan adanya rasuah,penyalahgunakuasa dan sebagainya....cuma kita ingin lihat jenayah2 itu semakin kurang...kalau boleh sampai tiada lagi yang didengari...marilah bersama-sama kita berdoa agar tertegaknya kebenaran menewaskan kebatilan....mencegah itu lebih baik dari makan ubat...kita cuba untuk adil tetapi kita tidak mampu adil...berjuanglah untuk negara tercinta dan membenteras musuh negara......

 
At 9:59 AM, Anonymous Anonymous said...

tembun,
rasuah dinegara kite semakin membimbangkan...seperti cendawan tumbuh selepas ujan...kiter lihat
badan kerajaan pun ader pihak yang mmbuat pemantauan tpi msih belaku kes2 rasuah, pech amanh, dan sebagainya...dari segi mana silapnya..pelik2..jika pantau ats pantau sy rase memang boleh membantu gejala tersebut jika amanah dan tanggungjwb yang dipikul dilaksanakan dgn adil, jujur dan amanah...selalunya kes2 tersebut dapat dikesan dari orang bawahan saje..jika berlaku kes2 melibatkan pangkat yang tinggi mcm maner pulak...kalau kuase yang diberikan same rata xkira pgwai mahupun orang bawahan kes2 ini kemgkinan dpat dikurangkan....jika kuase yang diberikan dalam pkpm sedemikian mgkin kes2 dapat dikurangkan.....negara kita akan bebas dari kes2 tersebut..

 
At 12:30 PM, Anonymous Anonymous said...

syna...
..apakah kita mahu melihat negara yang kita cintai ini hancur kerana gejala rasuah ini....kebanyakan punca jenyah di negara kita adalah kerana rasuah...contoh...dadah ..walaupun kita dengar banyak yang dapat kita dibenteras tetapi tetap banyak yang berada di negara kita ini...sepatutnya makin kurang...mesti ada yang bocor dimana2...jadi hendak atau tidak kita kena juga mencari alternatif lagi supaya kita dapat memperbaikinya...sebab itu bagi saya perlu ditubuhkan lagi 1 agensi yang lebih telus lagi atau yang lebih mempunyai kuasa untuk memantau sesiapa saja...tidak kira kecil atau besar pangkatnya,kekayaannya dan sebagainya...saya bersetuju benar dgn pkpm ini jika mereka benar2 tulus untuk membenteras,memantau ahlinya dan juga agensi lain...dan perlulah dilatih ahlinya menjadi seorang yang benar2 bertanggungjawab....menguatkuasakan undang2 dengan penuh keadilan tanpa ada pihak yang mengambil kesempatan untuk kepentingan dirinya sendiri..

 
At 8:08 PM, Anonymous Anonymous said...

tembun,
jika agensi yang akan ditubuhkan nnti dapat mengurangkan kes2 tersebut ...sy berpendapat tidak seharusnya pasukan ini ditentang dan dipandang negatif lg..jika kes2 ini dapat dikurangkan baru negara aman dan damai...orang bawahan tidak dapat ditindas lg dan digunakn untuk kepentingan individu tertentu...kuasa,duit dapat mmbuatkan kekacauan dan haru biru kan negara kite...semoga kes demikian dapat dikurangkan dengan adanya pasukan yang akan ditubuhkan nnti ...Amar makruf nahi mungkar...bersatu membanteras dan menentang musuh negara...

 
At 3:10 PM, Anonymous Anonymous said...

syna...
segala agensi2 yang bakal ditubuhkan atau telah ditubuhkan mestilah mengikuti undang2 kerajaan MALAYSIA yang dicintai ini..tapi ada segelintir orang yang memegang kuasa telah mengunakan kuasa untuk kepentingan peribadi...mengapa perkara ini boleh terjadi...tidak ada lagikah orang yang beramanah,jujur dan bertanggungjawab...bukan mudah untuk sesebuah agensi itu mendidik ahlinya menjadi orang yang beramanah....perlulah di ketatkan segala2 undang2 untuk ahli nya...dan berilah kefahaman agama kepada mereka...semoga mereka berjaya didunia dan diakhirat...

 
At 3:21 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalamualaikum,ar kisah psl PKPM ni menarik juga,krn amat maklum diperingkat nasional.kisah terbaru adlah penangkapan 6 pegawai PKPM yg mengendalikan peperiksaan di gombak.(berhadapan dgn balai polis gombak plak tu).ok,mereka direman 14 hari(lama tu, susah sgt nak dsiasat diorg ni kot).TAPI mereka semua dibebaskan tanpa apa2 dakwaan di mahkamah wlu pun disiasat di bwh sek 420 kanun keseksaan.yg hairannya 1.kalu pasukan HARAM kenapa disiasat bwh sek420(menipu org ramai) ? ,kenapa x dbwh ISA krn menubuh sebuah pasukan beruniform !.2.kalu betul PKPM ni pasukan haram KENAPA x didakwa kerana bukti2 amat byk (seperti dlm sidang media oleh polis.ATAU!!! ada sesuatu yg cuba disembunyikan oleh polis.sejak 2003,PKPM tetap bergerak utk menjayakn PKPM wlu tomahan & fitnah terhadap mereka.sya tabik jge pd diorg ni(ANGGOTA PKPM)mereka tetap teruskan jg pkpm wlu kena reman 14 & difitnah masyarakat.JADI PERSOALANNYA..Adakah PKPM sebuah Pasukan HARAM atau SAH.pd sya PKPM adlh sebuah pasukan yg SAH sisisi undang2.Buktinya..mereka tidak didakwa di mahkamah PASTI kern mereka berhak melaksanakn PKPM menurut undang2 negara MALAYSIA.semoga mereka ( ahli2 PKPM BERJAYA) sebab yg untung nanti adalh rakyat MALAYSIA JGE..amin

 
At 3:55 PM, Anonymous Anonymous said...

**BERSATU MEMBANTERAS DAN
MENENTANG MUSUH NEGARA**

BERKATI dan RAHMATILAH kami YA ALLAH dlm PERJUANGAN kami & AMANAH YG TELAH DIBERIKAN KPD kami untuk AGAMA,BANGSA , RAKYAT DAN NEGARA MALAYSIA TERCINTA ,dlm usaha kami MENDAULATKAN PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN IBU SEGALA UNDANG2 NEGARA MALAYSIA.Teguhkanlah RUKUNNEGARA di HATISANUBARI,DARAH & TULANG BELULANG kami.Sinarilah JIWA kami dgn CAHAYA & HIDAYAH-MU YA ALLAH..TUNJUKKAN kami JALAN YG LURUS DAN DIREDHAI..YAA ALLAH HANYA KEPADAMU kami sujud & KEPADA-MU kami MOHON PERTOLONGAN..YAA ALLAH YAA RAHMAN YAA RAHIM.. -LIPANBARA

 
At 4:33 PM, Anonymous Anonymous said...

ASALAM,sya cri cerita psl PKPM di laman web Kementerian dlam negeri dan PDRM tapi x ada.kenapa ya..??laman web media2 suratkhabar dan blog 2 lain semua ada.tapi pihak kerajaan Malaysia KDN & PDRM X ADA,padahal PDRM YG iya iya gempar gemburkn..pasti ada rahsia disebalik semua ni...mgkin PKPM memang SAH.Klu betul pkpm SAH rakyat malaysia dah kena tipu oleh pihak yg tidak bertanggungjawab..geram betul aku.

 
At 6:31 PM, Anonymous Anonymous said...

saya harap ahli pkpm jangan gentar atau takut dengan segala yang terjadi ini...jikalau anda memang benar2 mahu berjuang demi negara tercinta ini,,,mendaulatkan undang2 negara.....kerana untuk melaksanakannya adalah tugas yang berat dan perlu keberanian yang kukuh,akal yang sihat dan pintar...untuk memerangi musuh negara...mengapa perlu diganggu pkpm ini..sedangkan ahli2 mereka bukan dilantik untuk merosakkan negara tapi untuk memulihkan negara kita ini dari segala gejala yang tidak baik....jadi dengan itu saya bersetuju jikalau boleh dirasmikan dan dibuat pelancaran secepat mungkin...moga2 kita dapat hidup dalam keadaan yang lebih aman dan damai....jangan cepat melatah dengan apa yang berlaku selama ini....wahai lipanbara moga pkpm berjaya...BERSATU MEMBANTERAS DAN MENENTANG MUSUH NEGARA...bukan hanya slogan biasa...bagi siapa yang memahaminya....syna

 
At 2:19 PM, Anonymous Anonymous said...

salam, dari slogan sje bgi sesiapa yng memahami ....sudah thu aper motif dan tujuan pasukan ini akan ditubuhkan..kalau lah pasukan ini ditubuhkan untk menjatuhkan negara atau perkara tak elok xmangkin pasukan ini akan menggunakan slogan "BERSATU MEMBANTERAS DAN MENENTANG MUSUH NEGARA".. perkara yang elok buat per kiter nak menentang betui tak...sekarang negara kiter isu2 rasuah nie dah mcm pisang panas ..kiter arap dgan ada pasukan yang akan ditubuhkan nie akan dapat mengurang kan isu2 yang akan menjatuhkan negara yang tercinta ini...AMIN.. Allah sntiasa org2 yng benar..

 
At 2:21 PM, Anonymous Anonymous said...

salam, dari slogan sje bgi sesiapa yng memahami ....sudah thu aper motif dan tujuan pasukan ini akan ditubuhkan..kalau lah pasukan ini ditubuhkan untk menjatuhkan negara atau perkara tak elok xmangkin pasukan ini akan menggunakan slogan "BERSATU MEMBANTERAS DAN MENENTANG MUSUH NEGARA".. perkara yang elok buat per kiter nak menentang betui tak...sekarang negara kiter isu2 rasuah nie dah mcm pisang panas ..kiter arap dgan ada pasukan yang akan ditubuhkan nie akan dapat mengurang kan isu2 yang akan menjatuhkan negara yang tercinta ini...AMIN.. Allah sntiasa org2 yng benar..

 
At 2:38 PM, Anonymous Anonymous said...

"SEMOGA MATLAMAT DAN TUJUAN SEBENAR PKPM DAPAT DILAKSANAKAN" AMIN..

YA ALLAH YA RAHMAN , YA RAHIM..KAMI BERMOHON DARI MU AGAR KAU PERKENANKAN LAH DAN PEMUDAHKAN LAH MATLAMAT YANG AKAN DILAKSANAKAN PKPM .. SEMOGA DAPAT MELAKSANAKN TUGAS2 DGAN ADIL DAN SAKSAMA..SUPAYA APA YANG DIRANCANGKAN MENGIKUT JALAN MU YA ALLAH...AMIN..AMIN YA ROBBAL ALAMIN..

 
At 2:39 PM, Anonymous Anonymous said...

"SEMOGA MATLAMAT DAN TUJUAN SEBENAR PKPM DAPAT DILAKSANAKAN" AMIN..

YA ALLAH YA RAHMAN , YA RAHIM..KAMI BERMOHON DARI MU AGAR KAU PERKENANKAN LAH DAN PEMUDAHKAN LAH MATLAMAT YANG AKAN DILAKSANAKAN PKPM .. SEMOGA DAPAT MELAKSANAKN TUGAS2 DGAN ADIL DAN SAKSAMA..SUPAYA APA YANG DIRANCANGKAN MENGIKUT JALAN MU YA ALLAH...AMIN..AMIN YA ROBBAL ALAMIN..

 
At 2:58 PM, Anonymous Anonymous said...

RASUAH MAKIN BANYAK...RANGKING MAKIN NAIK....JADI APALAH SALAHNYA PKPM NIE,UNTUK BEKERJASAMA DENGAN AGENSI2 KERAJAAN...MEMBANTERAS GEJALA YANG TIDAK BERMORAL INI...BUANGLAH PERASAAN EGO KITA,SEPATUTNYA KITA MENERIMA DENGAN BAIK DAN BERKERJASAMA UNTUK MEMBASMINYA....MARILAH KITA BERSATU HATI DENGAN SEBENAR2NYA UNTUK MENENTANG MUSUH NEGARA...BERJUANGLAH UNTUK AGAMA,BANGSA,RAKYAT DAN NEGARA...MENGIKUT UNDANG2 NEGARA MALAYSIA YANG TERCINTA INI..JANGAN SEKALI-KALI MEMBELAKANGKAN UNDANG2 INI....SAYA HARAP AHLI2 PKPM INI BENAR2 TEGUH BERJUANG UNTUK MENDAULATKAN UNDANG2 BERPALIMEN NEGARA MALAYSIA....TANPA RASA GENTAR....KEBENARAN TETAP AKAN DAPAT MENEWASKAN KEBATILAN....INSYAALLAH.....(syna)

 
At 9:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalammualaikum semua,sya adlh antra rakyat Malaysia yg mengikuti kisah PKPM ni..aku ada kenalan di Mahkamah Tinggi KL kt JlN DUTA tu..member aku ckp kes tangkapan PKPM tahun 2003 dulu TELAH DIGUGURKAN oleh MAHKAMAH TINGGI(dlm bulan 8\2009) BERMAKNA PKPM MEMANG SEBUAH PASUKAN BERUNIFORM YG SAH DI SISI UNDANG2 NEGARA MALAYSIA.Oleh itu kita semua rakyat Malaysia telah ditipu dan dipedayakan oleh pihak berkuasa dan media massa.2003-2009 sudah 6 tahun perkara ini berlaku.KESIAN PKPM..KESIAN RAKYAT MALAYSIA.Aku doakn perjuangan ahli2 PKPM berjaya..Amin..aku ske ngan slogan PKPM ni"BERSATU MEMBANTERAS DAN MENENTANG MUSUH NEGARA"...

 
At 11:58 AM, Anonymous Anonymous said...

kenapa pkpm nie dilabel dengan pasukan haram lagi...jikalau tidak didapati bersalah...adakah pkpm ini
perlu mendapatkan cop halal pula....(spt yang terdapat pada bungkusan makanan)...dan mengapa pula pkpm ini perlu diganggu lagi sedangkan terbukti tidak bersalah..
wahai pihak berkuasa....wartawan2 yang telah memburukan nama pkpm ini..beranilah tampil kembali memohon maaf secara baik...kita sebagai manusia tidak dapat lari dari kesilapan...pulihkanlah kembali nama pkpm ini..yang selama ini difitnah,dihina dan dikeji..biar kita berganding bahu menyokong setiap usaha untuk memulihkan negara kita dari gejala2 yang tidak bermoral...mengapa perlu irihati....saya sebagai rakyat MALAYSIA..menyokong penuh PKPM ini...selagi pertubuhan ini benar2 ingin mendaulatkan undang2,demi negara tercinta....wahai .....ahli2 pkpm...jadilah orang yang benar2 bertanggungjawab...memikul amanah yang berat itu,dengan semangat yang jitu...jiwa yang kental...untuk melihat negara kita aman dan damai....dan benar2lah berjuang untuk menentang musuh2 negara...berjuanglah untuk AGAMA,BANGSA,RAKYAT DAN NEGARA.(syna)

 
At 2:09 PM, Anonymous Anonymous said...

KETIKA PKPM NIE DITAHAN DAHULU...BOLEH DIKATAKAN SEMUA MEDIA MASA MEMAPARKAN CERITA INI...TETAPI APA BILA SETELAH DIADILI DAN DIDAPATI TIDAK BERSALAH...MEREKA MENDIAMKAN DIRI...KENAPA JADI MACAM NIE....SEPATUTNYA KITA BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEGALANYA...YANG BENAR KATAKAN BENAR....JANGAN DIBIARKAN RAKYAT TERTANYA2....(YA ALLAH....TUNJUKAN KAMI KEJALAN YANG LURUS IAITU JALAN ORANG YANG KAU REDHAI,BUKAN JALAN ORANG YANG KAU MURKAI DAN BUKAN PULA JALAN ORANG YANG SESAT)..syna

 
At 9:31 PM, Anonymous Anonymous said...

2 yang mghairankan ..dulu bukan main lgi smpai 3 ari keluar paper hal pkpm ...knpe skrg senyap je kalau benar2 pasukan PKPM haram dan dianggap mengugat negara mesti ada keputusan nya jagan membiarkan rakyat terpinga2...kalau benar2 pasukan nie sah keluarkan kenyataan menyatakan pasukan nie sah....tembun

 
At 8:34 PM, Anonymous Anonymous said...

Asalam semua..sekarang 3/12/2009.cerita pasal pkpm ni xtau apa cerita sebenarnya,,kalau salah dan haram seperti yg ddakwa..sampai laa ni xde pendakwaan di mahkamah..kata banyak bukti.Apa cite sebenarnya ni.Agakny memang PKPM ni SAH dan ade pihak yg x mahu PKPM ni berjalan lancar.kalu utk rakyat Malaysia & Negara kite apa salahnya..Semoga kebenaran akan terjawap.Amin ( warga Malaysia)

 
At 11:36 AM, Anonymous Anonymous said...

Asalamualaikum...Sya LIPANBARA.Lama x dtg laman ni.Sya doakan seluruh rakyat Malaysia sihat walafiat dan sejahtera selalu.Hari ni 16/5/2010,wlu perbagai pristiwa berlaku kpd PKPM,Usaha tetap diteruskan demi Agama,bangsa,rakyat dan Negara Malaysia agar lebih Mju,dinamik,makmur dan kehadapan dlm segala perkara ddlm / diluar negara.Demi amanah dan negara,dengan RESTU dan RAHMAT-MU YAA ALLAH.Berkatilah PKPM dan NEGARA MALAYSIA dan apa jua yg ada didalmnya.YAA ALLAH YAA RAHMAN YAA RAHIM.

 
At 2:11 AM, Blogger 1malaya said...

ASLMKUM,,,APE CITER GAN PKPM...SONYAP JER

 
At 8:50 PM, Anonymous anak merdeka said...

bagus jugak negara malaysia ada pkpm..tngok perkembangan negara2 maju ..ada CIA..FBI...bru btul...kes dapat diselesaikan dala m masa terdekat...fikir2 kan lah untuk negara yang kite cinta ini.....

 
At 7:11 PM, Anonymous Anonymous said...

aslmkum...saya lipan abu, saya nk tnye gan lipan bara,apa perkembangan PKPM skrg?masih ok lg ker?

 
At 9:16 AM, Anonymous Anonymous said...

aper cerita terbaru pasal pkpm? ramai yang ingin tahu ...rakyat pun tertunggu keputusannya..berikan penjelasan..

 
At 9:21 AM, Anonymous Anonymous said...

kepada semua anggota PKPM bersabar, mengaharungi pancaroba hidup sebelum masa nya akan tiba..bersama membanteras musuh negara..

 
At 2:36 PM, Anonymous Anonymous said...

sudah la...penipu gila kuasa semua nie

 
At 2:37 PM, Anonymous Anonymous said...

dulu pkpm sekarang ptcm...dh rela ada jpam ada wataniah ada sukarela polis ada....banggang...semua nk bantu kepala hotak...mmang gila kuasa dn pangkat.......bodoh

 

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com