Sunday, July 30, 2006

'Rebranding' Nisa' Wilayah Persekutuan meriah

Oleh Nyza Ayob

KUALA LUMPUR, 30 Julai (Hrkh) - Rebranding Nisa' seluruh negeri berakhir dengan Wilayah Persekutuan sebagai negeri terakhir yang melaksanakan majlis tersebut dan ia dijayakan dalam suasana yang sungguh meriah.

Majlis rebranding tersebut yang berlangsung pada hari ini, bertempat di Dewan Heng Gok Hai, SJK (C) Sentul dan dirasmikan oleh Timbalan Peseuruhjaya 1 Wilayah Persekutuan, Dr Azhar Yaakob.

Pengarah Nisa' Malaysia, Mastura Mohamad dalam ucapannya menegaskan walaupun Wilayah Persekutuan negeri terakhir mengadakan rebranding, namun ia satu kejayaan bagi Nisa' negeri ini kerana mengadakan majlis di dewan milik kaum Tionghua.

Tambahnya lagi, Nisa' Wilayah Persekutuan juga negeri pertama menjalankan kempen pencegahan jenayah.

Selain sesi penerangan mengenai Nisa', peserta juga dipertontonkan persembahan multimedia , 'Nisa' WP Bersamamu'.

Majlis yang dihadiri kira-kira 400 peserta itu diserikan lagi dengan persembahan kumpulan nasyid Huffaz serta cabutan nombor bertuah.

Selain itu, sebagai negeri pertama menjalankan kempen pencegahan jenayah, majlis rebranding tersebut juga mempersembahkan demonstrasi "Jenayah Seksual:Katakan Tidak!! " yang dilakukan oleh Kamal Affendy dari Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia.

Kamal yang akan menulis berkaitan pencegahan jenayah dalam web Nisa' melalui demonstrasinya menerangkan tindakan yang perlu dilakukan apabila wanita diserang serta bagaimana menjaga keselamatan diri.

Menjelang tengahari Konsert Sinar Kasih menghiburkan hadirin yang hadir dengan persembahan nasyid. Antara kumpulan nasyid yang membuat persembahan ialah Serikandi Jawahir, Al-Insyirah, All for One dan Senandung Warisan. Mereka diiringi muzik tradisional yang dimainkan oleh beberapa pemuzik wanita.

Pengarah program, Mai Suharah Basaruddin yang ditemui Harakahdaily mengharapkan selepas rebranding ini, Nisa' Wilayah Persekutuan akan dapat 'merekrut' ahli-ahlinya melalui 'team building' di samping memperbanyakkan aktiviti untuk golongan remaja. - mks.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com