Thursday, July 20, 2006

Demo Pertahankan Akidah Umat Islam

Tarikh : 21 Julai 2006 (Jumaat)
Masa : Selepas solat jumaat
Tempat : Masjid Kg. Baru

Demontrasi ini diadakan bagi mengisyaratkan kepada pihak-pihak yang berkuasa bahawa Akidah Umat bukanlah perkara main-main. Kes Lina Joy yang bakal berlangsung minggu hadapan akan menjadi pertembungan besar masyarakat berbilang kaum di Malaysia.

Namun, dalam kekalutan itu, usaha memurtadkan Umat Islam masih dipandang sepi oleh segelintir masyarakat dan pemimpin negara hingga menyebabkan dakyah-dakyah missionery dari agama lain bebas mempengaruhi umat Islam dengan pelbagai agenda seperti IFC, pluralism dan Liberalisasi dalam agama.

Justeru itu, Umat Islam sendiri perlu bertegas bagi memastikan usaha-usaha mungkar ini dapat dihentikan. Dan Demontrasi ini adalah manifestasi pemikiran dan ketidaksetujuan kita pada apa yang berlaku dewasa ini.

Ayuh kita bersama dengan pimpinan Islam dan Pemuda Islam seperti Salahuddin Ayub, Ust. Idris Ahmad, Mazlan Aliman dan ramai lagi yang akan hadir mengibarkan panji-panji dan slogan kecintaan kita pada ISLAM serta ketaatan kita pada Allah.

Jika kita sayang akidah dan saudara kita, ayuh...jangan bersimpuh diserambi rumah, usah bertengger ditepian jalan...jangan berambu dikehanggatan duniawi...tinggalkan sebentar kerja-kerja dunia dan pejabat kita untuk kita melakukan kerja-kerja jihad.

Demi Allah, tiadalah kerja yang lebih mulia melainkan kerja-kerja mempertahankan akidah dan daulat Islam yang diredhai Allah.

Birruh, Biddam...Nafdikka Ya Allah

Maklumat lanjut sila hubungi: Kamaruzaman-019-2828536-Sila bawa Placard dan Banner yang menunjukkan kecintaan kita pada Islam dan penolakkan kita terhadap aktiviti pemurtadan umat Islam.

Sekian.Wassalam.


Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

1 Comments:

At 12:24 PM, Anonymous Anonymous said...

Satu memo bantahn harus di hantar, lebih baik kalau sekumpulan ahli dapat menhantar memo bantahan atas komen Pope kepada Uskup Agung (Archbishop) Kuala Lumpur selepas sembahyang jumaat ini. Ini akan menegaskan pendirian kita.

 

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com