Friday, July 21, 2006

Demontrasi Membantah Kezaliman dan Keganasan Israel Diteruskan

Kuala Lumpur, 21 Julai 2006-Lebih 1000 orang umat Islam telah berhimpun diperkarangan Masjid Jamek Kg. Baru bagi menyatakan bantahan dan kutukkan terhadap kebiadapan Israel yang kini semakin rakus dalam menyerang dan membunuh umat Islam di Palestine serta di Lubnan.

Photobucket - Video and Image Hosting

Perhimpunan aman ini telah di Ketuai oleh YB. Salahuddin Ayub, Ketua Pemuda PAS Pusat bersama AJK-AJK PAS Pusat seperti Dr. Hatta Ramli dan Dr Syed Azman Syed Ahmad. Turut kelihatan, Setiausaha Dewan Pemuda PAS Pusat, Sdr. ahmad Sabki Yusuf bersama pimpinan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan dan Selangor. Perhimpunan ini berjalan lancar dengan di pengerusikan oleh Sdr. Kamaruzzaman Mohamad, Pemangku Ketua DPPWP.

Dalam Ucapan para pemidato pada petang ini rata-rata menyatakan kutukan kepada Israel dan meraih simpati rakyat Malaysia agar terus memberikan sokong kepada perjuangan Umat Palestine. Khatib Masjid Jamek dalam khutbahnya pada hari ini, juga turut sependapat dengan para pemidato dengan menegaskan bahawa, adalah menjadi tanggungjawab seluruh umat Islam diseluruh dunia untuk menghulurkan bantuan dana dan terus berdoa pada Allah bagi keselamatan Umat Islam di Palestine, Lubnan dan seluruh negara.

Photobucket - Video and Image Hosting

Dalam pada itu, Dr. Syed Azman dalam ucapannya turut mengajak seluruh rakyat Malaysia agar bangkit bagi menolak kehadiran Setiusaha Negara Amerika Dr. Condoleezza Rice ke Malaysia pada 27-28 Julai depan. Kehadiran beliau bagi melobi Malaysia untuk menyokong kempen-kempen keganasan Amerika-Israel dan juga berkaitan dengan rundingan FTA Malaysia-Amerika, wajib mendapat tentangan seluruh rakyat kerana beliau dan Amerika bertanggungjawab terhadap kezaliman yang dilakukan oleh Israel pada seluruh Umat Islam.

Photobucket - Video and Image Hosting

Selain itu, Kerajaan Malaysia juga digesa agar menarik diri dalam rundingan FTA Malaysia-Amerika yang ternyata menjadi ruang kepada Amerika untuk meminta pelbagai perkara yang bakal menghancurkan umat Islam dinegara ini. Antara permintaan Amerika adalah pengecualian kolej-kolej atau Intitusi Pendidikan Tinggi Amerika di Malaysia dari mengajar subjek yang dikategorikan sebagai "Negative Category'" iaitu matapelajaran Islam.

Selain itu, Amerika juga meminta agar Malaysia memansuhkan penguatkuasaan logo halal, khususnya bagi barangan Import dari Amerika. DPPWP juga mendapat maklumat bahawa Kerajaan Malaysia melalui Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri masih lagi mengeluarkan AP bagi pengimportan barangan elektronik dari negara haram Israel. Yang terbaru adalah permohonan dari syarikat elektronik gergasi, IBM- yang beroperasi dalam negara, yang memohon bagi mendapatkan material import dari Israel.

Photobucket - Video and Image Hosting

Justeru itu, DPPWP bersama dengan seluruh umat Islam akan meneruskan bantahan dan juga berdoa agar Allah menurunkan bala kepada Israel dan juga tangan-tangan busuk yang menyokong mereka

Photobucket - Video and Image Hosting

Disamping itu DPPWP, juga telah mengedarkan Risalah Kempen Kesedaran Terhadap Bahaya Murtad diperkarangan Masjid Jamek Kg. Baru kepada orang ramai sebelum solat Jumaat. Diharapkan agan Umat Islam seluruh negara dapat mengadakan solat Hajat dan juga kempen bagi menyedarkan Umat Islam lainnya terhadap bahaya Murtad dan juga kejahatan yang dilakukan oleh musuh-musuh Islam pada hari ini.

Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting

DPPWP juga menyeru kepada semua umat Islam agar menyertai himpunan 1 Juta umat Islam di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta pada jam 9 pagi, 23 Julai 2006 (Ahad).

Tiada alasan bagi kita untuk membiarkan akidah yang kita pasakkan dalam roh kita ini dipelakukan seperti bahan mainan. Kita tidak tega membiarkan pendakwah-pendakwah yang memusuhi Islam merosakkan akidah umat Islam. Kita harus bangkit dan berjuang bagi mempastikan cita-cita mereka untuk merosakkan akidah umat Islam tidak kesampaian. Kita pohon semoga Allah memberikan hidayah pada Ketua Hakim Negara dan Hakim-hakim lainnya yang terlibat dalam kes Lina Joy ini dan seterusnya menolak permohonan wanita yang telah dirosakkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Allahuakhbar!!! Allahuakhbar!!! Allahuakhbar!!!

Hidup! Hidup! Hidup Islam!

Herman Samsudeeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com