Monday, June 27, 2005

JARUM DAN KONDOM FREE UNTUK PELACUR ‘DARURAT’

KENYATAAN MEDIA (27 Jun 2005)

Kuala Lumpur, 27 Jun 2005 : Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) menentang sikap dungu Kerajaan BN yang masih berdiam diri dan berdegil untuk meneruskan pemberian Jarum dan kondom percuma kepada para penagih bagi menyelesaikan masalah penularan wabak HIV.

Belum lagi program membazir ini dilaksanakan, Dr. Mashitah pula memulakan hanyunan sumbang beliau melalui jawapan penuh kesamaran dalam warta Harian Metro pada 19 Jun yang lalu.

Ternyata kenyataan beliau itu telah mendatangkan banyak kegusaran dan kelam kabut dalam masyarakat, khususnya bagi mereka yang gagal menafsirkan maksud ‘darurat’ yang dinyatakan beliau. Jika dibaca dalam soalan yang diberikan, ternyata Dr. Mashitah hanya menjawab maksud istilah ‘terpaksa’ dan tidak menjawab soalan lain secara keseluruhannya.

Tindakkan cuai beliau ini seolah – olah memberikan jalan pintas bagi ibu – ibu tunggal yang merasakan diri mereka ‘terdesak@darurat’ untuk menjerumuskan diri ke dalam sindiket pelacuran.

Seharusnya beliau bertanggungjawab untuk memperincikan jawapan beliau dan mematikan polemik kekeliruan yang melanda masyarakat kini. Seandainya perkara ini tidak diselesaikan maka akan bertambahlah masalah HIV dalam Negara melalui kepesatan Industri Pelacuran Negara yang turut disertai oleh golongan ibu tunggal yang asalnya tidak berdosa.

Sambutan ‘cemerlang, gemilang dan terbilang’ pastinya dilagukan bagi meraikan penyertaan mereka dalam industri dosa ini. Tidak cukup dengan itu, insentif kondom yang ditaja oleh Kerajaan BN bakal menyemarakkan lagi nafsu buas mereka yang mungkin bertambah khayal dibawah pengaruh dadah ekoran jarum free cap BN.

Oleh itu DPPWP, berasa bertanggungjawab untuk meneruskan bantahan ini dan kita berharap agar rakyat bangkit menyemarakan tentangan hinggalah kerajaan dapat membatalkan hasrat pembaziran ini.

Kamaruzaman Mohamad
Timbalan Ketua
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com