Monday, June 27, 2005

ANWAR DIPECAT DAN DIPENJARA, ISA SAMAD?

KENYATAAN MEDIA (27 Jun 2005)

Kuala Lumpur, 27 Jun 2005 : Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) menyokong Perhimpunan Rakyat ! "Pecat Menteri Wilayah" yang dianjurkan oleh Kumpulan Aktivis Reformasi Dan Kumpulan Kumpulan Badan Bukan Kerajaan Yang Progresif dan akan diadakan pada;

Tarikh : 28 Jun 2005 (Selasa)
Masa : 12.30 tengahari
Tempat : Di hadapan DBKL,
Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur

Perhimpunan ini selaras dengan kenyataan media DPPWP pada 26/6 yang bertajuk “Isa Samad wajib letak jawatan Menteri Wilayah Persekutuan”.

Walau apa jua alasan yang diberikan oleh Isa Samad, kenyataan dan bukti yang dikemukakan dalam Lembaga Tatatertib UMNO telah menjelaskan segala jenayah beliau.

Justeru itu adalah tidak layak bagi beliau untuk terus mengetuai Institusi Tertinggi di Wilayah Persekutuan iaitu di Kementerian Wilayah Persekutuan selaku Menteri dan juga sebagai ahli Parlimen Jempol. Beliau seharusnya malu dan berundur dari semua jawatan yang beliau pegang sekarang.

Jika Dato’ Seri Anwar Ibrahim dahulu dipecat dari semua Jawatan dalam UMNO dan kerajaan kerana baru disiasat dan dituduh, bagaimana pula dengan Isa Samad?

Jika Dato’ Seri Anwar Ibrahim dahulu dipenjara, dibogelkan dan dipukul sebelum didapati bersalah bagaimana pula dengan Isa Samad yang telah nyata bersalah?

Dosa Isa Samad bukan pada pemimpin UMNO sahaja, tetapi kepada semua ahli UMNO dan umat Melayu.

Tidak cukup dengan itu, sehingga kini kepimpinan beliau di Kementerian Wilayah Persekutuan pula belum lagi menampakkan apa – apa perubahan yang positif terhadap pembangunan Wilayah Persekutuan. Kehadiran beliau hanya mengundang pertikaian massa.

Pertikaian beliau dalam isu Kuasa Datuk Bandar Kuala Lumpur memperlihatkan beliau tamakkan kuasa. Tidak cukup dengan itu, beberapa perkampungan rizab Melayu seperti Kg. Baru pula telah cuba dijual kepada syarikat bukan Melayu dibawah kepimpinan beliau.

Segala ini menunjukkan beliau ini, bukanlah insan yang layak dinobatkan sebagai Menteri atau pemimpin. Kebobrokkan beliau dalam UMNO amatlah kecil, dan pastinya banyak lagi permasalahan lain atau rasuah yang beliau lakukan dapat dibongkar jika siasatan dijalankan dengan telus melalui Badan Pencegah Rasuah.

DPPWP mendesak kepada semua ahli PAS, UMNO dan rakyat, khususnya penduduk Wilayah Persekutuan untuk hadir ke Perhimpunan Rakyat pada hari selasa ini bagi menunjukan kebersamaan dalam menolak Isa Samad sebagai Menteri Wilayah Persekutuan. Biarlah Wilayah dipimpin oleh Ahli Parlimen yang bersih dari gejala busuk sebegini.

Ayuh!!! kita hadir, suarakan hak rakyat. Kita berhak mendapatkan pemimpin yang lebih adil dan bersih dari perbuatan jenayah rasuah.

DPPWP juga berharap agar pihak Polis dapat memberikan kerjasama dan tidak diRASUAH bagi menganggu perhimpunan aman ini. Insya Allah kerjasama semua pihak bakal menyaksikan perhimpunan ini berjalan dengan aman.

Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com