Sunday, June 05, 2005

Roboh Masjid: Allah tidak meroboh rumaNya sendiri

Kejadian meroboh Masjid Desa Makmur, RTB (Rancangan Tanah Berkelompok) Kg. Bujal pada 26 Mei 2005 lalu atas arahan MB Terengganu, Dato’ Seri Idris Jusoh dan Dato' Ahmad bin Said, Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan & Perumahan Negeri sunguh menghiris sanubari saya, membakar semangat jihad dan pengorbanan. Meningkatkan keazaman untuk memastikan UMNO, laknatullah ini akan hancur-sehancurnya.

Kita selalu dengar dan melihat paparan-paparn visual bagaimana Masjid (Rumah Allah) masih tersergam indah walapun gempa bumi berlaku dipersekitarannya. Ini suatu tanda akan keagunan Allah s.w.t. Bagaimana sebuah masjid masih tersergam di Turki dengan runtuhan bangunan dipersekitarannya.

Kita juga tidak lupa bagaimana ombak Tsunami yang maha dasyat, membunuh ratusan ribu manusia. Peristiwa ini masih lagi tidak hilang daripada ingatan semua masyarakat dunia hari ini.

Visual-visual tentang keganasan ombak ini, saban hari ditayangkan disemua media massa dunia. Suatu perkara yang cukup menajubkan Rumah-rumah Allah tersergam, gagah, walaupun persekitarannya seperti padang jarak padang terkukur. Walaupun rumah itu dibina daripada kayu dengan struktur bangunan yang tak berpelan, hanya atas sumbangan dan keringat orang ramai yang sedar dan memerlukan tempat untuk menyembah Yang Maha Esa.

Debelnya Allah (Debel bahasa Kelantan yang bererti samseng, kuat, ngah dan sebagainya) telah dipapar dengan membinasakan ratusan ribu manusia tak kira apa bangsa, umur, warna kulit. Sama ada dia ini orang baik atau jahat.Allah membinakan sekaligus, sekelip mata sahaja, tetapi Allah masih tidak membinasakan RumahNya sendiri sebagai iktibar kepada mereka yang befikir.

Malangnya ada sesetengah dikalangan kita masih lagi tidak boleh menerima hakikat akan kekuasaan Allah. Hati mereka buta, dan Allah menutup hidayah kepada mereka.

Atas dendam politik, atas perbezaan politik mereka sanggup menganiyai bangsa mereka sendiri, malah mereka sanggup meruntuhkan Rumah Allah.

Mereka ini biadap dan kurang ajar dengan Allah, mereka meroboh rumah Allah, mereka mempersenda-sendakan tentang ajaran dan janji Allah.

Tali barut dan pengampu mereka akan mengiayakan apa sahaja tindakan ini, mereka akan mempertikaikan tindakan ini, pelbagai persoalan mereka akan leparkan kepada mereka yang teraniya. Bangunan tersebut bukan Rumah Allah. Mereka ini peneroka tanah haram. Mereka kumpulan ektrimes pembuat bom motar dan petrol.

Walapun kita bukti dengan apa sahaja hujah dan kebenaran. Paparanlah apa sahaja bukti, tetapi mereka dan pengampu ini telah buta mata hati, telah gelap pendengaran mereka. Mereka seronok dengan kemungkaran dan pembohongan. Pemikiran mereka telah tertutup dengan kemewahan dunia. Hati-hati mati ini pasti tidak akan mendengar suara kebenaran.

Dunia ini dan media massa milik mereka, mereka boleh buat apa sahaja, tetapi kita tidak pernah rasa putus asa atau lemah kerana kita faham dan mengerti akan janji-janji Allah. Kita yakin dan percaya tentang hari kemudian, hari penghakiman yang maha adil. Disana mereka akan sedar bertapa bodoh dan jahil mereka ini. Sesal kemudian tidak ada guna lagi.

Linux Pro
Tranung Kite

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com