Thursday, May 19, 2005

Perhimpunan Aman Menjunjung Kemulian Al-Quran

Assalamualaikum w.w

Hari demi hari, umat Islam dikejutkan dengan pelbagai cabaran baru dari pihak musuh - musuh Islam yang tidak pernah berhenti untuk memadamkan Cahaya Islam di muka bumi ini. Isu hangat di palestine kian membara setelah puak pelampau Yahudi meningkatkan ancaman mereka untuk memusnahkan Masjidil Aqsa. Kepungan demi kepungan dibuat setelah beberapa orang pemimpin pelampau Yahudi itu dibebaskan oleh askar Israel baru - baru ini.

Minggu lepas pula, Majalah News Week telah melaporkan bahawa Al Quran diletakkan di dalam tandas oleh tentera Amerika dipenjara di Guatanamo, tindakkan ini sekaligus telah menambahkan kemarahan umat Islam seluruh dunia. Di India pula, pelampau Hinddu yang didalangi Bhartiya Janta Party (BJP) telah menuntut untuk merobohkan Bangunan Istana Taj Mahal yang menjadi simbol Kehebatan tamadun Islam Di India. Sebelum ini mereka telah berjaya meruntuhkan Masjid Babri di Uttar Pradesh, Utara India.

Gencaran ancaman dan penghinaan yang di lontarkan kepada umat Islam hari seharusnya menimbulkan kesedaran pada kita bahawa tiada gunanya kita bangga menjadi umat Islam jika pada zahirnya kita terus berdiam bila mana Islam dan syiarnya diperhinakan. Hinanya kita bila membiarkan akidah kita dipijak, kemuliaan kita dicampak ke tandas. Di manakah rasa sensitiviti dan bukti kita mencintai Allah.

Ayuh wahai Pemuda Islam dan Umat Islam!!! kita bangkit....bangkit untuk memadamkan api perseteruan yang dibakar oleh musuh Islam. Kita bangkit untuk melaungkan suara keamanan demi mengembalikan Imej Islam di mata dunia. Agama kita bukan agama pengganas, Islam kita membawa keamanan......Ayuh!!! kita Berdemontrasi secara aman sebagai simbolik untuk menyatakan bantahan terhadap penghinaan yang dilontarkan oleh musuh - musuh Islam.

Esok (20 Mei 2005-Jumaat) kita berhimpun di Masjid Kg. Baru selepas solat Jumaat ,atas nama persaudaraan Islam kita bawa sepanduk, Banner dan placard sebagai tanda kita mahukan Islam dihormati oleh Dunia.

Kita berharap agar "Perhimpunan Aman Menjunjung Kemulian Al-Quran" ini mendapat kerjasama dari pihak Masjid Kg. Baru dan juga pihak keselamatan. Kita bukan pelampau Hinddu yang ingin musnahkan Masjid Kg. Baru, Kita umat Islam yang ingin memuliakan Al-Quran dan mempertahankan kemuliaan Islam.

khaibar...khaibar ya Yahuud...! Jaisyu Muhammad saufa ya'ud...!

Kami juga mengajak agar Pihak Keselamatan yang beragama Islam dapat turut serta dan tidak mengganggu perhimpunan aman ini. Jika pihak Kerajaan Malaysia tidak mampu berbuat apa - apa dan bersuara untuk Isu ini, biarlah rakyat bangkit untuk bersuara dan menyatakan bantahan.........sebarkan maklumat ini kepada semua umat Islam.

Salam perjuangan buat umat Islam diserata negara.........kita jumpa di Masjid Kg. Baru.

Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com