Monday, March 21, 2005

Amerika Di Lindungi, Rakyat Di Perangi

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) mengecam keras tindakkan Pasukan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) yang mengunakan Water Canon dan gas pemedih mata dalam menyuraikan perhimpunan aman anti perang dihadapan kedutaan amerika pada hari ini-20 Mac 2005 dihadapan kedutaan Amerika Syarikat di Jalan Tun Razak.

Perhimpunan yang disertai lebih 1500 orang itu bermula dalam pukul 10.30 pagi dan dipaksa bersurai pada jam 11.15 pagi oleh pihak Polis. DPPWP berasa kesal kerana pihak Polis tidak memberikan kerjasama yang baik pada hari ini dan melihat rakyat Malaysia yang hadir sebagai musuh mereka. Kedutaan Amerika dilindungi oleh lebih 150 orang pegawai Polis pelbagai pangkat dengan bantuan 2 trak water canon.

Perhimpunan yang dianjurkan oleh Gerakan Anti Perang ini turut disertai oleh Barisan Pimpinan PAS yang diketuai oleh Dr. Hatta Ramli dan Tn. Hj Mohd Nor Mohd-Timbalan Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan beserta ratusan ahli PAS dari Wilayah Persekutuan dan Selangor.

DPPWP juga bertegas dan berharap agar Kerajaan Malaysia yang ada pada hari ini bersikap serius dalam menangani Kemelut Peperangan yang melanda dunia, khususnya dalam konteks penjajahan Amerika di Iraq dan Afghanistan kini. Kemelut yang diterajui oleh Amerika ini patut dihentikan dan memberikan kebesasan sepenuhnya kepada rakyat Iraq dan Afghanistan bagi menentukan masa depan mereka sendiri.

Amerika yang sudah sekian lama digelar ‘Polis Dunia’ itu semakin besar kepala dan menganggap Negara lain sebagai mangsa buli mereka yang bisa diperlakukan apa sahaja. Tindakkan penjajahan Amerika ke atas bumi Afganistan dan Iraq sudah cukup untuk menceritakan pelbagai kezaliman mereka. Kempen anti keganasan yang diwujudkan kini hanyalah topengan dan batu loncatan untuk mereka memerangi Negara – Negara Islam diserata dunia.

Kita minta agar pihak Polis tidak lagi menjadi balaci kepada Kedutaan Amerika sehingga sanggup memerangi rakyat sendiri yang hakikat hanya datang berhimpun secara aman tanpa membawa sebarang senjata. DPPWP berasa pelik dengan tindakan Polis Malaysia pada hari ini. Jika diteliti, sepanjang siri demontrasi yang diadakan dihadapan Kedutaan Asing hanya Kedutaan Amerika sahaja yang sering menyaksikan pertembungan kezaliman pihak Polis terhadap Rakyat Malaysia. Kebanyakkan Demontrasi yang diadakan dikedutaan lain kita mendapat kerjasama yang baik oleh pihak Polis.

Adakah pihak Polis Malaysia telah turut dipengaruhi oleh aksi Keganasan Amerika diluar Negara atau Kerajaan Malaysia kini telah tunduk berlutut mengikuti telunjuk Amerika. Sebagai rakyat Malaysia, DPPWP berasa amat duka cita dengan sikap yang ditunjukkan oleh pihak Penguasa yang memusuhi rakyat sendiri dan dalam masa yang sama melindungi kezaliman yang dilakukan oleh Amerika.

Malaysia Sebagai Pengerusi OIC nampaknya gagal memainkan peranannya dalam memastikan Amerika keluar segera dari Iraq dan Afganistan. Kita tidak mahu Pemimpin Malaysia hanya bercakap kosong dan menyalak dimata dunia, tetapi bila dihadapan pemimpin Amerika menjadi seperti tikus yang telah dikembiri. Malaysia patut mencadangkan agar sekatan ekonomi dunia dikenakan kepada Amerika sebagai tanda protes dan sekaligus bakal menyaksikan pembebasan ekonomi dunia dari belenggu penjajahan US Dollar.

DPPWP menyeru kepada rakyat Malaysia untuk bangkit menyatakan penentangan mereka terhadap dasar Kolonial Amerika ini. Kita cabar agar pemuda UMNO, MCA, MIC dan BN yang lain untuk turun berhimpun bersama dihadapan Kedutaan Amerika dalam tempoh terdekat ini, dalam menyatakan kebenaran dan memastikan Amerika Keluar dari Negara Iraq dan Afghanistan dengan segera.

Bebaskan Afghanistan, Bebaskan Iraq, Bebaskan Palestine, Bebaskan Dunia dari belenggu kezaliman dan peperangan

Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com