Sunday, May 07, 2006

SAMBUTAN ULANGTAHUN GERAKAN MANSUHKAN ISA (GMI) KE 5

Photobucket - Video and Image Hosting

GMI yang ditubuhkan pada 2001 ketika sepuluh aktivis reformasi ditahan di bawah akta ISA. Mereka yang ditahan ketika itu ialah Ezam Mohd Noor, Saari Sungib,Hishamuddin Rais, Tian Chua, Badaruddin Ismail, N. Gobalakrishnan, Ghani Haron, Raja Petra Kamarudin,Badrulamin Baharom dan Lokman Noor Adam. Kesemua mereka adalah para aktivis reformasi yang berpengaruh.

Dalam penghakiman yang dijatuhkan oleh Mahkamah Persekutuan Malaysia, penahanan mereka itu tidak sah dan mala fide (berniat jahat). Lembaga Penasihat ISA juga berpendapat yang sama dan mencadangkan supaya tahanan Reformasi tersebut dibebaskan.

Selain daripada mereka ramai lagi tahanan ISA yang kini masih merengkok dibalik tirai besi kezaliman Akta ini. Mereka ditahan tanpa bicara dan tanpa dibuktikan apakah kesalahan mereka di Mahkamah.

Mereka ditahan, disekat kebebasan dan dilayan macam haiwan yang tiada hak untuk didengar dimahkamah. Sah! ISA mala fide!

Sahutlah seruan...Datanglah beramai-ramai ke Sambutan Ulangtahun GMI ke 5!!!

Tarikh : 27 Mei 2006
Hari : Sabtu
Masa : 9.00 mlm-11.00 mlm
Tempat : Dewan Sri Damai, Kelab Century Paradise,Taman Melawati


"Bebaskan tahanan ISA, Mansuhkan ISA!"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com