Monday, May 01, 2006

SELAMAT HARI BURUH DARI DPPWP

Pada hari ini, iaitu 1 Mei 2006, Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) ingin mengambil peluang bagi mengucapkan selamat Hari Pekerja buat seluruh warga kerja negara. Bakti anda dalam membangunkan negara sememangnya satu pengorbanan yang besar yang tiada bergalang ganti.

Dalam kekangan massa yang menghimpit dan ditengah-tengah kemelut kenaikkan harga minyak hingga menolak krisis ekonomi ke tahap yang membimbangkan, kita juga perlu terus bekerja demi negara. Hakikatnya, kita adalah rakyat dan pekerja. Tanpa mengira sama ada kita berada dalam kelompok kakitangan kerajaan atau swasta, penyokong Parti Pembangkang (BA) atau Pemerintah Sementara (BN), kita harus serius dalam memperjuangkan kebajikan dan juga masa depan kita.

Pada hari ini, adakah kita berpuashati dengan gaji dan pendapatan kita berbanding wang yang perlu keluar setiap hari demi meneruskan survival hidup.

Kita perlu satu nada yang ampuh dan bersatu bagi mengangkat tinggi garis purata gaji asas ke mata yang melebihi RM 1500 atau lebih dari itu. Ganjaran hidup kita pada hari ini tidak setimpal dengan modal yang perlu kita bayar bagi keluar bekerja dan berhidup setiap hari.

Oleh itu DPPWP berharap agar adanya satu lonjakan paradigma hasanah pada kita untuk memutarkan kerajaan ada diatas kepada satu pasukan baru dalam Pilihanraya akan datang.

Ramai yang bertanya, mampukah parti-parti yang dicop sebagai pembangkang untuk menguruskan negara? mereka tiada pengalaman untuk pimpin satu negara? mereka hanya pandai cakap sahaja?

Tapi DPPWP yakin kerana PAS dan parti alternatif lain sudah bersedia lama ke arah itu. Namun rasukan BN dan tali barut media mendesak rakyat untuk melihat satu lambang sahaja dalam hidup mereka iaitu..dacing and dacing Sdn. Bhd. Mereka paksa rakyat berfikir bahawa BN itu Kerajaan dan Kerajaan itu BN.

Tapi mereka tak bagitau rakyat bahawa BN itu hanyalah satu parti yang juga bertanding dalam pilihanraya mengikut amalan demokrasi. Demokrasi rakyat mampu untuk tentukan siapa diatas. Tapi BN dah pakukan dalam otak rakyat bahawa, kalau BN tiada kat atas maka hujan tak turun, tanaman tak tumbuh, makanan tiada, semua kelaparan.

Inilah otak tembakul yang difirasatkan keseluruh maya pada ini. Tapi hakikatnya, yang songlap duit rakyat, BN. Yang bangkrapkan banyak syarikat kerana amalan politik dalam perniagaan adalah, BN. Yang habiskan duit rakyat untuk projek gajah putih, BN. Yang biarkan rakyat menderita kerana minyak naik, BN.

PAS tak pernah naikkan minyak. Tak reti nak hina perlembangaan Islam. Tak pernah bagi laluan kepada keganasan. Tak minat nak simpan ISA dalam senarai akta.

kita mahu kebahagian untuk semua rakyat.

Ayuh!!! tak kenal maka tak cinta...cubalah berfikir untuk berubah dan membuat perubahan, kita ubah kerajaan usang BN kepada Kerajaan Alternatif yang sedia berkhidmat untuk rakyat.

Kita dah tau kebobrokkan BN, maka jangan biarkan ia berterusan...ayuh kita bersatu untuk bangunkan negara dengan satu Kerajaan Baru yang lebih memahami rakyat.

-Herman Samsudeen

3 Comments:

At 9:04 PM, Anonymous Anonymous said...

Jika inilah mutu tulisan untuk memerintah, baik pergi tido aje. Harap-harap dapat mimpi menang pilihanraya.

Ada ker tulis yang PAS tak pernah naikkan minyak. Memanglah PAS tak pernah naikkan minyak, sebab PAS tak pernah memerintah Malaysia! Itu tak payah cakaplah! Kemudian cakap yang PAS tak minat nak simpan ISA dalam senarai akta. bodoh, otak tembakul punya tulisan!

Nak kritik kerajaan pun, biarlah matang sikit!

pendekar dari sri gading

 
At 11:09 AM, Anonymous Anonymous said...

pendekar dari sri gading...hang memang 100X bodoh sebab dah tau UMNO tu gila, tapi masih nak sokong.

Hari-hari makan taik UMNO, Naik minyak pun masih bodoh tahap cipan.

Nak tau PAS memerintah cam mana, pi tengok kat kelantan...camna tahap pembangunannya. Tak da menyusahkan rakyat.

Ni la betui-betui otal tembakul nak mampus...bila la org UMNo nak sedar...lepas masuk kubor kot

 
At 2:54 AM, Anonymous Anonymous said...

ko lah yang bodoh tahap cipan! seleweng fakta, kemudian main-main fitnah! bila pulak aku cakap aku sokong UMNO? bila? otak tembakul korang!

kenapa PAS kelantan tak naik harga minyak? kenapa PAS kelantan tak buat ISA? sebabnya PAS Kelantan tak diberi kuasa lagi! jadi, benda-benda bodoh cam ini takyah sebutlah, otak tembakul! sekali lagi, otak tembaga pulak!

Pendekar Sri Gading

 

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com