Wednesday, April 26, 2006

Keluarga Mangsa ISA Rayu Sumbangan

Pada 23 April 2006 (Ahad), Pengerusi Lajnah Kebajikan Dewan Pemuda PAS Pusat yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan Ust. Riduan Mohd Nor diiringi oleh Ust. Nik Abduh Nik Abd Aziz berserta AJK DPPK Bandar Tun Razak telah mengunjungi rumah keluarga salah seorang tahan ISA-Sdr.Rafi Bin Udin, di rumah Flat Taman Ibu Kota, Bandar Tun Razak.

Kunjungan Wakil Dewan Pemuda PAS ini disambut mesra oleh ahli keluarga tahanan berkenaan yang kini hanya tinggal Isteri tahanan ini, iaitu Pn. Rose Gida @ Roslina Abdullah dan 3 orang anak beliau. 2 orang lagi anak perempuan beliau tinggal di Asrama SMK Sri Bintang.

Photobucket - Video and Image Hosting

Pn. Rose bersama Pimpinan Pemuda Prihatin


Pada kunjungan ini, Ust. Riduan telah menyerahkan sedikit sumbangan dan bertanyakan khabar berita keluarga ini. Amat menyedihkan, kerana dengan pendapatan yang kurang dari RM 1000 sebulan, keluarga ini dihimpit dengan pelbagai dugaan.

Anak sulung Pn. Rose kini disahkan menghidap penyakit Skoliosis Idiopatik Adolesen (tulang belakang bengkok). Beliau yang baru menyedari yang anak perempuan kesayangannya itu menghidapi masalah dibahagian tulang belakang begitu resah dan risau kerana kos bagi pembedahan anaknya dianggarkan melebihi RM 18,000.

Menurut Ketua kaedah sistem instrumentasispinal untuk rawatan penyakit Skoliosis Idiopatik Adolesen, Datuk Prof Mohamad Abdul Razak, HUKM "Penyakit Skoliosis Idiopatik Adolesen jika tidak mendapat rawatan, boleh membawa kepada kematian kerana ia menganggu sistem pernafasan dan menyebabkan jantung tidak dapat berfungsi".

Oleh itu Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan bekerjasama dengan Dewan Pemuda PAS Pusat untuk membantu keluarga ini bagi mengumpulkan dana bantuan sebelum pertengahan bulan Mei ini. Bagi mereka yang berhasrat untuk menghulurkan derma bolehlah menyalurkan derma anda kepada:

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan,
No Akaun Bank Islam : 14023010000110

Segala Cek Berpalang atau Bank Deraf hendaklah ditujukan atas nama Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan.

Sekiranya anda telah memasukkan wang ke dalam akaun DPPWP, sila hubungi pihak kami untuk makluman dan pengesahan di talian 019-3728844 (Ust Riduan).

Anda juga boleh menghantar derma anda terus kepada pejabat Dewan Pemuda PAS Pusat di Taman Melewar kepada En. Suhaimi Abdul Aziz-017-3423283.

Sesungguhnya derma anda dapat menyelamatkan satu nyawa dan menceriakan semula keluarga yang dilanda duka ini.

->>Herman Samsudeen-Ketua Penerangan DPPWP

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com