Friday, April 22, 2005

MAHKAMAH MENOLAK PENDAKWAAN TERHADAP ISA 7

Assalamualaikum w.w dan Salam Sejahtera

Pertama-tamanya pihak ISA 7 mengucapkan syukur kehadrat Illahi kerana mengurniakan kemenangan dan seterusnya membebaskan ISA 7 dari segala tuduhan pihak pendakwaraya. Selama ini kami tetap istiqamah, yakin dan sentiasa berpegang pada janji Allah iaitu;

“Barang siapa mengerjakan amal soleh, lelaki atau perempuan dalam keadaan beriman, maka sesungguhnya Kami akan memberi balasan kepada mereka dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan.”
(Surah An Nahl: Ayat 97)

Pada hari ini iaitu 22 April 2005 (Jumaat), Majestrit Mohamad Khairi Haron yang membacakan keputusan Mahkamah yang telah bersidang hampir 4 tahun lamanya mengesahkan bahawa tiadanya kes prima facie dan membebaskan semua tertuduh (ISA 7).

Bagi kami, kemenangan ini merupakan satu rahmat selepas semua umat Islam menyambut kelahiran Rasulullah s.a.w semalam iaitu 12 Rabiulawal. Ia juga simbolik kepada kelahiran satu lagi peluang untuk kami meneruskan suara kebenaran dan memperjuangkan hak kami yang tertindas sebelum ini.

Penantian dan doa kami selama 4 tahun akhirnya di kabulkan oleh Allah pada hari ini (Jumaat), hari yang sama dengan hari penangkapan kami pada 8 jun 2001 yang lalu. Perhimpunan Aman Mansuhkan ISA di hadapan Masjid Negara pada 4 tahun lepas menjadi punca kepada penangkapan dan perbicaraan ini. Kami berharap agar pihak Universiti dapat menerima kehadiran kami dan menerima keputusan Mahkamah yang bersidang hari ini.

Kami juga berharap agar pihak – pihak yang selama ini selalu memburuk-burukkan nama baik ISA 7 sama ada dari dalam atau luar universiti dapat menghentikan segala kegiatan mereka. Tuduhan dan tohmahan seperti ‘pengkhianat, penderhaka, pelajar nakal, pelajar degil, pelajar anti kerajaan, talibarut pembangkang dan sebagainya’ diharap dapat di tarik balik dan dihentikan.

Pihak kami juga tidak teragak – agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak termasuk web master dan pengarang yang menyiarkan kenyataan lisan atau bercetak serta mana-mana pihak yang turut terlibat dalam menyebarkan fitnah terhadap ISA 7.

Insya Allah kami berazam untuk kembali ke Alam Kampus bagi menyelesaikan perjuangan kami sebagai pelajar yang selama ini tertangguh ekoran Kes Penggantungan kami oleh pihak Universiti. Kami berharap pihak Kementerian Pengajian Tinggi dapat membuka laluan buat kami begitu juga kepada Naib Canselor kami di UiTM, UM, UKM dan UTM. Semoga kehadiran kami dapat diterima sebaiknya atas dasar kami sebagai Mahasiswa yang tidak pernah bersalah.

Kami juga mengucapkan Jutaan terima kasih kami kepada barisan Peguam Bela yang sentiasa berjuang untuk kemenangan kami ini iaitu En. Edmund Boon, En. Amir Hamzah, En, Zulkifli, En. Wan Razali dan Cik Latefah Koya. Terima kasih kami juga ditujukan khas buat semua ahli keluarga yang tabah mengharungi tribulasi ini bersama kami.

Seterusnya kami mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada semua penyokong kami khususnya dari pihak Mahasiswa dan Alumni diseluruh Negara, Group Soladariti Mahasiswa, DEMA, ISREC, GAMIS, BBMN, PMI dan MPP semua kampus, Parti-parti politik, NGOs, Suhakam, Suaram, Para Wartawan, pihak Polis dan ramai lagi yang tidak sempat kami sebutkan nama mereka disini.

Kami amat gembira dan terharu atas sokong yang tidak pernah kunjung malap dari semua pihak yang yakin akan kebenaran ISA 7. Walaupun kami bukan dari kelompok atau ahli organisasi mereka namun semangat persaudaraan serta atas dasar memperjuangkan Hak Asasi Mahasiswa mereka tampil dengan satu nada yang sama dengan kami. Jasa dan perjuangan sahabat semua amat besar buat kami. Semoga Allah memberkati perjuangan kita semua.

Salam Perjuangan……..

Dari Kami (ISA 7)

Helman Sanuddin
Universiti Teknologi Mara

Rafzan Ramli
Universiti Teknologi Mara

Wan Sanusi Wan Mohd Noor
Universiti Malaya

Khairul Amal Mahmud
Universiti Malaya

Nik Noorhafizi Nik Ismail
Universiti Kebangsaan Malaysia

Ahmad Kamal Abdul Hamid
Universiti Kebangsaan Malaysia

Zulkifli Idris
Universiti Teknologi Malaysia

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com