Friday, April 06, 2007

Umat Islam Perlu Terus Bangkit

Ini adalah komen yang menarik dan dihantar oleh Sdr. Rizal, berhubung Kenyataan Lajnah Perpaduan Nasional dalam Harakah Daily bertajuk "Isu pecat Mufti: Lajnah Perpaduan Nasional minta semua pihak bertenang "

Rasulullah s.a.w pernah menegaskan

"Andai matahari diletakkan di tangan kiriku dan bulan di tangan kananku agar aku menghentikan perjuangan ini, sungguh aku tidak akan menghentikannya, hingga agama Allah ini meluas ke segala penjuru atau aku binasa kerananya".

Ada perkara yang kita boleh bertolak ansur dan kali ini kita tidak boleh berdiam. Ana setuju agar kita jangan terlalu emosional, tapi ana tidak setuju jika kita sekadar berunding.

Mereka telah berunding dengan kita sebelum perlembagaan dibuat lagi. Jadi tiada sebab untuk mereka buat-buat tidak tahu tentang hak mereka.

Mereka perlu diajar dan diperlihatkan tentangan umat Islam secara terbuka kerana Resolusi tersebut telah mereka promosikan juga secara terbuka melalui media masa.

Jangan kerana inginkan sokongan Cina dan India kita berdiam dan hanya berunding begitu sahaja. Hasilnya apa yang kita dapat? perintah Malaysia? bila...

Ingatlah! Rasulullah tidak akan melancarkan Perang Badar jika musyrikin Mekah boleh berunding untuk selesaikan masalah. Dan kita lihat Parti Gerakan sengaja mengunakan taktik ini. Dan mencabar umat Islam

Bagi ana, sokongan Orang Cina dan India Perlu tapi keperluan bagi menjaga agama dan institusi mufti lebih perlu.

Kalau semua orang Cina, India dan Melayu sokong kita pun tak guna selagi Allah tak redha dengan kita kerana sanggup menjual maruah agama demi mendapatkan sokongan dunia.

Ingatlah ust. Hidayah itu Allah beri, kemenangan itu Allah beri...mengapa kita takut untuk kehilangan sokongan orang Cina dan India kerana provokasi ini.

Bukan emosi tapi kita juga perlu faham bahawa tugas kita berdakwah dan pertahankan prinsip perjuangan Islam, bukan seperti talam dua muka. Kejap boleh, kejap tak boleh.

Inilah bezanya orang PAS yang telah lama dalam PAS berbanding orang JIM yang masuk PAS tapi masih ghairah dengan corak perjuangan JIM.

Dan inilah perbezaan paling besar antara orang PAS dan UMNO yang tidak pernah sensitif tentang isu agama

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com