Thursday, April 19, 2007

kempen Cegah Jenayah Bersama PAS Wilayah Persekutuan


Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan akan mengadakan Program Edaran Risalah sempena Kempen Cegah Jenayah Bersama PAS Wilayah Persekutuan pada 20 April 2007 (Jumaat), bertempat di Pasar Malam Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur.

Bagi sahabat-sahabat yang ingin menyertai program ini diminta untuk bersolat maghrib dan berkumpul di Masjid Amru Ibnu Al-Ass, Bandar Baru Sentul. Program akan diadakan selepas solat maghrib.

Program ini diadakan khusus bagi menyokong gerak kerja pihak berkuasa dan masyarakat yang kini sedang giat melakukan usaha bagi membanteras serta mengurangkan kadar jenayah yang dilaporkan meningkat pada suku tahun pertama tahun ini.

DPPWP memandang serius dengan perkara ini dan masyarakat harus bersama dengan pihak berkuasa serta badan-badan bukan Kerajaan bagi membanteras kegiatan jenayah.

Membasmi jenayah adalah tanggungjawab semua pihak, tidak kira di mana ia berada. Sesuatu perlu dilakukan dan DPPWP akan terus bersama masyarakat dalam memastikan jenayah di metropolitan ini diperangi.

Cabaran memang besar kerana kita tiada kelengkapan seperti pihak berkuasa. Walaubagaimana pun, itu bukanlah satu halangan kerana kita masih boleh mengadakan program lain bagi memastikan rakyat sedar dan bersama membanteras jenayah. Langkah-langkah pencegahan awal perlulah dikongsi bersama dan inilah yang akan dilakukan oleh DPPWP.

Semoga Allah membantu dakwah dan perjuangan ini. Sekurang-kurangnya kita melakukan apa yang termampu dan tidak berdiam sahaja.

DPPWP juga mengesa agar Kerajaan meningkatkan program dan kempen memerangi jenayah. Rukun Tetangga dan Persatuan Penduduk perlu diaktifkan. Kawalan keselamatan perlu disusun atur. Sistem amaran dan keselamatan perlu dipertingkatkan bagi memastikan kawasan kediaman kita adalah kawasan yang selamat.

Para wartawan dijemput hadir bagi membuat liputan.

Sekian. Terima kasih.



Herman Samsudeen

Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

1 Comments:

At 7:41 PM, Anonymous Anonymous said...

askum,
bleh tak kalau hantar risalah bkenaan pncegahan jenayah/ maksiat?
hntar ke: fuad_origin@yahoo.com
thnk u..

 

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com