Sunday, April 15, 2007

Jawapan kepada PERANTAU bagi isu ‘Darul Pondan’

DPPWP memahami kekecewaan PERANTAU dalam isu ini dan DPPWP tidak berhasrat untuk menambah luka yang kian parah. DPPWP memohon maaf kalau artikel yang lepas terlalu kasar ayatnya, tapi bukanlah maksud kami untuk menghina negeri tuan-puan.

DPPWP hanya mengingatkan kepada rakyat Terengganu agar bijak memilih pemimpin kerana kita harus akui bahawa bahana yang dibawa oleh pemimpin UMNO terlalu banyak.

Jika dilihat terhadap apa yang berlaku di Kelantan, memang letih juga Kerajaan PAS nak cuci najis-najis kemaksiatan yang ditinggalkan oleh UMNO.

PAS yang memerintah di Terengganu satu ketika dahulu turut merasai perkara yang sama. Tapi yang pelik, bagaimana rakyat Terengganu boleh kembali kepada UMNO dan hasilnya tuan-tuan boleh lihat sendiri.

Berapa banyak kebaikan yang tuan-tuan dapat berbanding dengan kerosakan yang dilakukan oleh pemimpin UMNO di Terengganu?

Rumah dan surau diroboh, jenayah dan pondan makin ramai. Ekonomi negeri tidak berkembang, hutang kerajaan Negeri meningkat semula. Kerajaan BN di Terengganu hanya tahu mengemis pada Kerajaan Pusat, itu pun pemimpin dan sebahagian ahli BN sahaja yang dapat merasai hasilnya.

Bagaimana rakyat Terengganu boleh terus hidup begini?

Terengganu berbeza dengan kami di wilayah kerana tuan-tuan telah berpengalaman dan lihat dengan jelas perbezaan kepimpinan PAS berbanding UMNO-BN. Lagi pun negeri tuan-puan jauh di pantai Timur dan kerajaan pusat sukar nak buat sesukahati seperti di Wilayah-KL ini.

Dan tuan-tuan juga boleh lihat bahawa di Wilayah ini BN telah memerintah lama dan tiada peluang buat PAS pada masa tedekat ini untuk memerintah Wilayah secara keseluruhannya.

Wilayah ini juga dihuni dengan hampir 49.9 peratus masyarakat bukan Melayu dan amat sukar untuk mereka menerima PAS dalam keadaan Kerajaan BN selalu memfitnah PAS sebagai parti Ekstrimis Islam.

Di Sana rakyatnya ramai yang Melayu-Islam. Kaum Cina juga reti nak hormati hak orang Melayu tidak seperti disini. Tetapi kenapa tak guna peluang ini untuk pilih Kerajaan yang lebih baik.

Adakah kain batik, beras dan wang ringgit yang UMNO berikan semasa pilihanraya sebagai rasuah dapat menyelesaikan masalah rakyat Terengganu.

DPPWP sentiasa peka terhadap isu pondan dan jenayah di Kuala Lumpur dan kita telah banyak kali membuat pertemuan dengan Polis, DBKL, JAWI dan segenap pihak berkuasa bagi memastikan isu Pondan dan jenayah dapat diselesaikan.

Namun, selagi rakyat memberikan kunci pemerintahan negara kepada BN, maka tuan-tuan harus pandai menjaga anak-anak dan diri sendiri agar tidak menjadi penjenayah atau mangsa jenayah.

Kepada PERANTAU, anda harus bijak memilih teman untuk bekerjasama dan punyai prinsip agar tidak tersalah langkah dan membiarkan negeri Terengganu terus menjadi sarang jenayah seperti di tempat kami.

DPPWP hanya mengingatkan, selagi ada peluang untuk merubah Kerajaan, lakukanlah sebelum anak-cucu tuan puan Kencing berdiri di atas kubur tuan puan kerana kegagalan tuan puan memilih pemimpin yang baik untuk menjaga masa depan mereka.

Sekali lagi DPPWP meminta maaf jika penjelasan ini tidak memuaskan hati PERANTAU dan rakyat Terengganu lainnya. Semoga Allah terus MELINDUNGI TERENGGANU DAN MERAHMATI RAKYATNYA.

ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR...

HERMAN SAMSUDEEN

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com