Monday, April 09, 2007

ISU PEMECATAN MUFTI PERAK SELESAI SECARA BAIK

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) mengucapkan Alhamdulilah dan syabas kepada seluruh umat Islam kerana kemenangan yang diberikan oleh Allah terhadap Isu Pemecatan Mufti Perak.

Tindakan YB. Datuk Dr Tan Kee Kwong memohon maaf secara terbuka adalah bukti bahawa jika umat Islam bersatu dan bangkit mempertahankan hak dan kepercayaan, maka tiada siapa yang berani menghina serta memperlekehkan umat Islam.

DPPWP berharap agar kejadian ini menjadi satu pengajaran kepada semua pihak agar terus menghormati hak dan kepentingan semua pihak.

Penyelesaian sebegini adalah positif dan memberikan impak yang berganda kepada semua pihak. Tindakan Parti Gerakan dan YB. Tan dalam menyelesaikan masalah ini dengan segera amatlah bertepatan dengan kehendak semua pihak dan DPPWP akan meneruskan misi bagi membina hubungan yang baik bersama Parti Gerakan dan seluruh organisasi politik dan NGO yang ada.

DPPWP tidak berminat untuk bermusuh dengan mana-mana pihak. Bukanlah dasar PAS untuk menjadi kumpulan ekstrimis atau cauvinis. PAS lebih suka memilih jalan perundingan dan demontrasi adalah pilihan jika perundingan dianggap kurang menyengat.

Tindakan Demontrasi pada Jumaat lalu bukanlah propaganda DPPWP untuk menakutkan rakyat tetapi sebagai satu perhimpunan umat bagi menyatakan hasrat rakyat yang beragama Islam yang cintakan kedamaian dan keharmonian. Setiap bangsa dan agama mempunyai budaya dan kepercayaan yang harus dihormati semua pihak.

Oleh itu, menjadi tanggungjawab kita semua memahami batas-batas yang ada dan saling hormat menghormati.



Kamaruzaman Mohammad
Ketua
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com