Thursday, February 09, 2006

Wajah Baru Ummahonline.com

Salaam semua,

Ummahonline.com bermula 01 Muharram 1427 Hijrah baru-baru ini, telah menggunakan tapak baru sepenuhnya. Sebelum ini, bahan-bahan yang diterima hanya dapat muatkan di sesawang geocities yang terhad serta tidak lagi mampu untuk menampung kebanjiran jumlah pengunjung. Sudah tentu, selain untuk mewar-warkan tapak baru Ummahonline.com ini, kami juga telah memaparkan wajah baru dengan tema, ¡°ragam fikiran, bertemu di sini¡±.

Sesuai dengan tema gagasan ini, Ummahonline.com menganjurkan sebarang usaha penerokaan ilmu dan fikiran dari ragam sumber, malah, perspektif-perspektif yang berbeza amat dialu-alukan di sini. Adalah diharapkan, dengan kemudahan wacana yang lebih efektif ini, para pembaca dapat menilai sesuatu bahan yang telah diterbitkan di sini dengan penuh tenang, kritis, rasional dan ilmiah, sejajar dengan semangat perbahasan dan beza pendapat.

Di samping itu juga, bagi memeriahkan lagi bahan-bahan yang telah sedia terhimpun, para pembaca sangat-sangat digalakkan untuk menulis sebarang artikel atau surat kepada pihak kami, sekiranya tidak bersetuju atau tidak berpuas hati dengan idea-idea yang disuarakan oleh para penulis di sini. Apatah lagi di sini, kami memang menggalakkan debat yang ilmiah, rasional dan kritis berdasarkan teori-teori agama dan sains sosial Barat.

Perlu juga ditegaskan di sini, maksud Ummahonline.com ini semata-mata bertujuan untuk memugar pembaca Melayu umumnya, dan generasi muda Islam khasnya, agar lebih bersedia dalam rangka menempuh cabaran baru dunia globalisasi yang kian rencam pemikiran, nilai hidup serta falsafahnya. Waima, ragam pandangan para penulis yang dikemukakan dalam Ummahonline.com, perlu diingat juga, ia tidaklah mewakili pendirian atau dukungan pihak kami.

Akhir, Ummahonline.com sebagai sebuah majalah maya ini sebenarnya diusahakan secara sukarela dan bukannya sepenuh masa oleh editor. Justeru, sebarang kekurangan dan kesulitan, kami dahulukan ribuan kemaafan. Bagi tujuan perhubungan, Ummahonline.com boleh dihubungi melalui emel: ummahonline@yahoo.com.

Sekian, salaam hangat dari kami.

Aqil Fithri, Editor Ummahonline.com
http://www.ummahonline.com

1 Comments:

At 10:20 AM, Blogger Unknown said...

Adakah anda sedang mencari pemberi pinjaman swasta? Adakah anda memerlukan pinjaman segera? Adakah anda mempunyai kredit yang buruk? Adakah bank anda gagal? Saya boleh membantu anda mendapatkan pinjaman. Tiada jaminan diperlukan.
Saya seorang pelabur swasta yang mengkhusus dalam menyediakan semua jenis dana pelaburan, termasuk dana bersama, pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, pinjaman hartanah, kombinasi pinjaman, pinjaman penyatuan, pinjaman komersial dan Tiada penipuan, lebih lagi.

Tiada permainan, perniagaan sahaja
Jumlah Pinjaman: Minimum $ 1,000 sehingga jumlah pinjaman maksimum $ 50,000,000.00 Dan nilai mata wang lain
Kadar faedah pinjaman: 2%
Kawasan pinjaman: di seluruh dunia
Tempoh maksimum: sehingga 25 tahun
Tiada penalti prabayar

Pembiayaan segera selepas dokumentasi dan kelulusan yang betul.
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi kami melalui mesej melalui e-mel peribadi kami di gloryloanfirm@gmail.com

 

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com