Wednesday, June 29, 2005

Malu pelawat tegur Putrajaya tiada pejabat pos

Image hosted by Photobucket.com

Saudara Pengarang,

SAYA adalah pesara yang menumpang di kuaters isteri yang masih berkhidmat di Putrajaya.

Baru-baru ini di Putrajaya berlangsung Mesyuarat Wanita NAM. Ramai delegasi yang hadir membawa suami atau ahli keluarga mereka.

Saya berkesempatan berbual dengan beberapa orang daripada mereka. Apabila ditanyakan kepada saya di mana pejabat pos, maka saya tergamam.

Seorang pelawat menyatakan adalah mustahil Putrajaya yang indah ini tidak mempunyai pejabat pos besar seperti di Kuala Lumpur.

Akhirnya demi menjaga nama negara, saya mengambil kesemua poskad yang hendak diposkan ke negara asalnya berjumlah 20 keping dan berjanji mengeposkannya secara percuma. - PESARA, Putrajaya.

16 Comments:

At 10:09 AM, Anonymous Anonymous said...

Pejabat pos putrajaya ada di dalam alamanda . dan satu lagi di bangunan perbadanan putrajaya depan makamah rauan .

lain kalau kalau tak tau bertanua , dan jangan buat2 pandai .

nie la perangai penyokong pembangkang . Angap diri pandai dan tau semua . Padahal .....

 
At 9:09 PM, Anonymous Anonymous said...

salam...
sikap pembangkang adalah sebegitu...
dalam islam marah kita membuat fitnah...
tp die terus melulu mengatakan putrajaya tiada pejabat pos..
u pk la sebelum bercakap, jgn cepat melatah la...kat putrajaya sekurang2 3 pejabat pos..alamanda..perbadanan putrajaya..jabatan perdan menteri...semua tempat nie org awam orang asing boleh berurusan dengan pejabat pos..tidak kira pembangkang ke ape ke..please la wei...

 
At 2:18 PM, Anonymous Anonymous said...

ntah..nyampah aku tgk pembangkang ni.dia aje la konon2 betul.akai trak ka?wei! kt perbadanan putrajaya tu bukan takat pejabat pos,pos laju pun ada tau.orang ramai xpayah bersusah payah beratur kt pejabat pos kalau nk wat urusan penghantaran barang.bayangkan betapa pejabat pos dengan pos laju pun diadakan berasingan semata-mata nak memudahkan orang di putrajaya.ko yang xtau pape better tutup mulut!grrrrr....!!!!

 
At 2:20 PM, Anonymous Anonymous said...

lagi satu,hang ni nama je pesara.berapa tahun makan duit gaji kerajaan? tu pun nak kutuk kerajaan lagi ke? ni la ang dikatakan tak tahu nikmat bersyukur dan lupa diri..hello! islam tak ajar tau orang lupa diri dan tak tahu bersyukur..

 
At 11:59 AM, Anonymous Anonymous said...

Orang camni duk bawah tempurung je..terperak kat umah..ni mesti orang kelantan ni..

 
At 12:06 PM, Anonymous Anonymous said...

Salam.. Memang betul, 'golongan ni' selalunya macam tu.. salah sendiri tak nampak asyik cari salah orang lain je... Saya rasa 'golongan ni' patut muhasabah diri dulu sebelum berkata-kata... Kalau diri sendiri tak sempurna, cetek pengetahuan jangan pandai-pandai nak salah orang lain atau kerajaan. Bawak-bawaklah sedar diri ye...

 
At 9:49 AM, Anonymous Anonymous said...

Salam,
cakap baek2 siket wei,sikit2 ore kelate yg duk disalahkan,mano mu duk tau nie ore kelate????bagi hujah siket,ore kelate pun byk yg terpelajar la,byk yg dh jd datuk dan datin dan bos2 di jbtn kerajaan,jaga siket mulut ko tue,ko kena siasatlah,main sedap mulut jer,aku sebagai ore kelate terasa sangat ko ckp gini,aku akan hormat alu ore leh hormat aku,kito duk dalam 1malaysia so jgn main tuduh sembarangan,jgn suke berpolitik la,kat kelate pun byk jugok pro kerajaan bukan pembangkang sahaja,tau dop????harap semua paham,jangan main tuduh og kelate sahaja,ore jahat byok jugok di negeri lain,tlg pk la kwn2...

 
At 11:23 AM, Anonymous Anonymous said...

ore klate,

walau apepun, aku bangga jd org klate...

 
At 5:35 PM, Blogger kujai said...

This comment has been removed by the author.

 
At 5:36 PM, Anonymous Anonymous said...

dahlah tu..kita sesama bangsa dan agama...

pro atau pembangkang kita tetap menuju jalan yang SATU...

 
At 4:08 PM, Anonymous Anonymous said...

yg komen pasal org kelantan tu adlah sebodoh2 manusia kat malaysia..

 
At 5:15 PM, Anonymous Anonymous said...

aku tak tahu nk kelaskan korang2 semua jenis yang berpelajaran ke atau atas pokok!orang cerita pasal pejabat pos.yang korang jadi tukang karut ni kenapa?sekolah saja bertingkat otak tak sampai setingkat!
cuba korang tengok ada tak sainbord yang menunjukan kearah PEJABAT POS atau MINI POS.contoh aku bagi kat pos laju bangi ada juga petunjuk walaupun dah kelabu warna/cat bord tu.cuba bilang ada berapa pos mini ke pejabat pos ke di kaw.putrajaya ni.ada pulak tempat tersorok,susah nak parking,buang masa kalu pergi alamanda tu nak sampai ke pejabat pos.aku ppun rimas.dulu pos mini kat presint 8 ada pun da tutup.cuba buka tpt yg senang nampak,mudah cari,cepat nak berurusan.pikir sendiri lah malas aku nak layan kerenah org yang tak guna otak ni...

 
At 12:29 PM, Anonymous Anonymous said...

dimaksudkan pos besar.
itu kefahaman saya.
atau pejabat pos yang senang nampak/atau boleh di jadikan landmark.

pejabat pos di putrajaya susah nak di cari oleh org luar seperti mereka.saya faham.

 
At 10:37 AM, Anonymous Anonymous said...

Malu bertanya sesat jalan!!!!! Kalau dh x th buatla research jgnla memberi jwpn tanpa sebarang usul periksa. Pleaselaaaa.. duduk dalam bandar biarla otak cara hidup bandar. Peka dgn isu semasa. Org kg pun peka dgn isu semasa. Setakat pejabat pos tu. Rikila dulu beb..... jgn hentam keromo iyekan ckp org.

 
At 8:57 AM, Anonymous Anonymous said...

assalamualaikum....
juz to set it straight....saudara ni kata pejabat pos besar....for our information...yes...mmg xde pejabat pos besar kat putrajya ni...sumernyer tumpang banguan laen...am I right??? n for all of u jugak...this uncle is a nice humble citizen....pesara yg mmg sygkan negara dye...if not....dye akan buat xtaw je Kat org tu....bia org tu send poskad sendri. think positive guys...please read others statement carefully before saying anything....think smart then I'll act smart....kita semua educated rite???....don't simply jump into conclusion where its way out of topic....out of issue....all of our religion/state/country never teach us to be stupid/negative/sarcastic/etc....so please.....be a gud human being....practice what u have learn....but all in a gud way n bud track....
assalamualaikum....

 
At 1:02 PM, Blogger Aida Azaldin said...

SEMUA KEYBOARD WORRIOR JE......TERIMA KASIH YANG BERI PENDAPAT POSITIF

 

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com