Tuesday, April 19, 2005

Muslimat PAS akan bertentang mata dengan Sisters in Islam

KUALA LUMPUR, 19 April (Hrkh) - Buat pertama kalinya pemimpin Dewan Muslimat PAS dan pemimpin Sisters in Islam akan bertentang mata dalam debat bertajuk "Pelaksanaan Undang-undang Moral" di negara.

Debat ini dianjurkan oleh Liberal Forum Malaysia dengan kerjasama Sisters in Islam (SIS)dan dengan sokongan Friedrich Naumann Foundation.
Dalam debat ini, Ketua Penerangan Dewan Muslimat, Dr Siti Mariah Mahmud akan bertemu dengan Pengarah Eksekutif SIS, Zainah Anuar. Turut serta sebagai penal adalah Param Cumaraswamy. Moderator program ini adalah Norina Yahya.

Ia akan diadakan di hotel Le Meridian, KL Sentral pada hari Rabu 27 April 2005 nanti mulai jam 8.30 pagi hongga 1 tengahari.

Sebelum ini, Pemuda PAS mencabar Sisters In Islam (SIS) yang dianggap sebagai pihak paling berperanan dalam isu yang sama berdebat dengan mereka secara terbuka.

Bagaimanapun sehingga kini, SIS belum mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung cabaran Pemuda PAS itu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com