Thursday, February 23, 2006

DPPWP Raikan Usia 30 Tahun Penubuhan

Kenyataan Media (23 Februari 2006)
Pada 25 Februari 2006 (Sabtu) Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) akan meraikan Sambutan 30 tahun penubuhannya. DPPWP telah berakar umbi di Wilayah Persekutuan sejak sekian lama. Selari dengan pembangunan pesat Wilayah Persekutuan DPPWP juga turut terkesan dengan fenomena massa yang berlalu.

Usia 30 tahun adalah usia matang yang penuh pengalaman. DPPWP juga merupakan tempat latihan dan pembinaan generasi pimpinan PAS yang ada pada hari ini. Antaranya adalah Sdr. Mohammad Sabu, Hj. Subky Abdul Latif, Hj. Hassan Shukri, Ust Idris Ahmad dan ramai lagi.

DPPWP juga merupakan organisasi yang paling akrab dengan Dewan Pemuda PAS Pusat dan menjadi penggerak kepada kebanyakkan aktiviti PAS Pusat yang berlangsung disekitar Kuala Lumpur.

Walaupun kepimpinan DPPWP bersilih ganti, namun yang tumbuh pasti akan memberikan khidmat yang terbaik. Dan ini kita dapat lihat dengan beberapa siri gerak massa yang dianjurkan oleh DPPWP seperti XPDC Dakwah menjelajahi kepekatan malam dan bau hamis sarang-sarang hiburan disekitar ibu kota. DPPWP juga tidak pernah sunyi dengan aksi demontrasi aman dan juga perarakan rakyat, ianya khusus bagi menzahirkan suara rakyat atas kapasiti perlbagai isu.

DPPWP dengan pelbagai Lajnah dan Jabatan menjadi medan latihan bagi anak-anak muda mengenal erti perjuangan dan kegetiran perjuangan dalam membawa suara rakyat serta mendaulahkan jiwa Islam pada sanubari segenap rakyat.

Setelah genap usia yang ke-30, DPPWP kini terus melangkah dengan penuh cabaran dan tanggungjawab dalam mengajak kepada perlaksanaan erti amal makruf dan nahi mungkar. DPPWP setia dengan slogan "Jihad Jalan Kami, Allah Matlamat Kami" akan terus berdiri ditengah-tengah hiruk-pikuk pembangunan Wilayah Persekutuan. DPPWP sesekali tidak berminat untuk mencari musuh. DPPWP membuka segala ruang untuk mendengar pandangan dan saranan dari semua ahli PAS dan Barisan Alternatif, serta mereka yang bukan Islam atau dari kalangan ahli-ahli komponen Barisan Nasional.

DPPWP juga sesekali tidak akan menghentikan nafas perjuangan yang ada, khususnya dalam menjulang suara rakyat dalam nada penuh tanggungjawab serta prinsip bahawa Islam itu adalah agama perjuangan kami.

Untuk meraikan Sambutan Ulang Tahun Ke-30 DPPWP, kami menjemput semua rakyat dan ahli untuk hadir ke Majlis Sambutan ini yang berlangsung di Sekitar Markas Tarbiyyah PAS, Taman Melewar pada 25 Februari 2006 (Sabtu). Antara aktiviti menarik adalah:

Pertandingan Mewarna Pelajar-Pelajar PASTI
Masa : 9.00pg-12.00tgh
Tempat : Markas Tarbiyyah PAS, Taman Melewar

Pemeriksaan Kesihatan
Masa : 9.00pg-12.00tgh
Tempat : Markas Tarbiyyah PAS, Taman Melewar

Klinik Bola Sepak Bersama ABDUL MUBIN BIN MOKHTAR (Bekas Pemain Kebangsaan) & AHMAD SHAHRUL AZHAR SOFFIAN (Pemain Perak)
Masa : 2.30ptg-5.00ptg
Tempat : Padang Bola Sepak, Taman Greenwood

Konsert Kebudayaan Islam
Masa : 9.00mlm-12.00mlm
Tempat : Markas Tarbiyyah PAS, Taman Melewar
Persembahan Menarik;
1. Sdr. Husam Musa (Naib Presiden)
2. Sdr. Mohaimin Sulam (Exco DPPP)
3. Dikir Barat
4. Kumpulan CAS2RY
5. Kumpulan Purnama
6. Zuar (Bekas ahli Kumpulan XPDC)


Tiada sebarang bayaran dikenakan bagi semua program diatas, dan DPPWP menyeru sekali lagi agar anda dapat membawa saudara mara dan rakan-rakan untuk sama-sama kita raikan sambutan ini.
DPPWP Juga menjemput para wartawan untuk hadir bagi membuat liputan sepanjang program ini berlangsung.

Sarbaini Rahmat
(012-9234772)
Pengarah
Program Sambutan 30 Tahun
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com