Friday, January 19, 2007

AZMIN ALI DISERANG

BERMULA DENGAN BERITA INI

http://malaysia-today.net/blog2006/beritankom.php?itemid=1946

GEORGETOWN:

Heret Datuk Seri Najib Tun Razak ke balai polis, bagi membantu siasatan berhubung kes pembunuhan kejam warga Mongolia, Altantuya Sharibuu, kata Naib Presiden Keadilan, Azmin Ali.

“Saya tuntut, Keadilan tuntut dan rakyat tuntut supaya Datuk Seri Najib diheret ke balai polis untuk memberi keterangan kepada polis, bagaimana UTK beliau terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya dari Mongolia.

“Saya tidak mahu tuduh Datuk Seri Najib Tun Razak, Timbalan Perdana Menteri. Saya tidak mahu buat fitnah sebab saya mangsa fitnah, Datuk Seri Anwar Ibrahim mangsa fitnah, saya cuma nak tanya Datuk Seri Najib.

“Sebab daripada orang politik sehinggalah pemandu teksi, semuanya mengaitkan (kes tersebut) dengan Timbalan Perdana Menteri,” tegasnya pada ceramah di Batu Maung, dekat sini, Ahad lalu. “Najib kena jawab, bagaimana ‘unit komando’ beliau boleh terlibat dalam kes tersebut.” Jelasnya, pengalaman beliau selama 12 tahun dengan Anwar selaku Timbalan Perdana Menteri, memang ada kawalan khas dari UTK di kalangan komando.

“Mereka tidak menerima arahan daripada pegawai lain, melainkan daripada Timbalan Perdana Menteri. “Apakah UTK ini mendapat arahan daripada ketuanya ?” soal Azmin. Tambahnya, Altantuya dikatakan berkenalan dengan Razak Baginda, maka kenyataan juga harus diambil, iaitu selepas Razak Baginda siapa …..?

“Saya tidak mahu tuduh, sebab kita tahu selepas Razak Baginda, Altantuya diserahkan kepada orang lain, siapa orang lain tersebut?” Azmin turut membangkitkan persoalan siapakah pegawai tertinggi Kementerian Pertahanan yang meluluskan penggunaan ‘bom C4’ yang di bawah kawalan kementerian terbabit, yang digunakan untuk meletupkan Altantunya bagi memusnahkan bukti dan anak dalam kandungannya. “Sebab atas prinsip Datuk Seri Najib sebagai Menteri Pertahanan, beliau kena menjawab persoalan ini.”

Tambahnya, rakyat juga inginkan jawapan, siapakah yang memberikan arahan kepada Jabatan Imigresen untuk memadamkan rekod perjalanan Altantunya ke negara ini. Malah, kata Azmin, Najib juga perlu disiasat berhubung pemberian kontrak pembelian kapal selam yang diberikan kepada Razak dengan komisyen berjumlah RM530 juta, seperti yang didedahkan Anwar. “Bank Dunia mengesahkan dengan Datuk Seri Anwar bahawa ini adalah komisyen tertinggi yang pernah direkodkan dalam dunia,” ujarnya.

Sementara itu, Azmin berkata Ketua Polis Negara,Tan Sri Musa Hassan, pula perlu melaksanakan tugas secara berprinsip dan bertanggungjawab, kerana akhirnya beliau akan berdepan dengan Allah S.W.T. “Dan Musa Hassan, jangan kamu kecualikan Datuk Seri Najib dan jangan kamu mangsakan pegawai UTK ini. “Kenapa sehingga sekarang kenyataan bertulis pihak polis daripada Datuk Seri Najib tidak diambil?”

Secara sinis, beliau yakin Musa mempunyai kehebatan luar biasa untuk memperolehi bukti sepertimana beliau menjumpai ‘bulu’ dalam kes Anwar dulu. “Wahai Musa Hassan, yang sekarang menjadi Ketua Polis Negara, kamu ada kekuatan dan kebolehan yang luar biasa, (kalau) kamu boleh jumpa bulu, maka kamu boleh jumpa bom…”

ALIH-ALIH KELUAR PULAK BERITA INI .....

PKR leader attacked by armed assailants

Jan 19, 07 2:11pm

Opposition Parti Keadilan Rakyat (PKR) vice-president Azmin Ali was attacked by four unknown assailants armed with parangs in front of his house in Ampang at about 12.30pm today. Azmin’s car windows were smashed but he did not sustain serious injury in the incident, his aide Mohd Ghadaffi Kamal told malaysiakini. He said the motive behind the attack was not known. At press time, police are taking a statement from Azmin at his residence.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com