Friday, August 19, 2005

Doakan Kejayaan Hero Rakyat

Kuala Lumpur, 19 Ogos 2005: Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan mengucapkan takziah kepada 12 orang anggota Bomba dan Pasukan Mencari dan Menyelamat Khas Malaysia (SMART) yang telah disahkan sakit. Dimaklumkan bahawa seorang daripada mereka telah dimasukkan ke Hospital di Kota Dumai semalam.

Mereka merupakan sebahagian dari ahli Bomba dan Pasukan Mencari dan Menyelamat Khas Malaysia (SMART) yang telah dihantar bertugas di di Pekanbaru, Indonesia bagi memadamkan kebakaran hutan yang menyebabkan jerebu teruk diseluruh Semenanjung Malaysia pada minggu lalu.

Bagi pihak DPPWP, mereka adalah Hero sebenar, kerana sanggup bergadai nyawa meredah lautan api bagi memastikan rakyat Malaysia dapat hidup dalam udara yang bersih. DPPWP mengesa agar seluruh rakyat berdoa akan keselamatan mereka, semoga Allah merahmati tugas murni yang mereka laksanakan.

DPPWP berharap anggota yang terlibat diberikan insentif khas oleh pihak Kerajaan memandangkan mereka telah berkhidmat dengan baik dinegara jiran untuk kepentingan rakyat nusantara dan negara ini khasnya.

Selain itu, DPPWP berharap agar para petani, peladang dan rakyat Malaysia tidak melakukan pembakaran terbuka yang boleh menyebabkan jerebu. Peramal kajicuaca menjangkakan bahawa jerebu sekali lagi akan melanda negara kita pada minggu hadapan. Oleh itu, DPPWP menyeru agar semua rakyat dapat berdoa kepada tuhan masing-masing agar bala bencana ini dapat dielakkan.

Bagi semua umat muslim, diharapkan akan melakukan Solat Hajat dan berdoa agar Allah menurunkan hujan dan semoga kebakaran hutan di Indonesia dapat dipadamkan segera.

Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com