Thursday, October 21, 2004

Jihad Ekonomi

KEMPEN BOIKOT BARANGAN AMERIKA DAN ISRAEL
ﻪﺘﺎﻜﺮﺒﻮ ﷲﺍﺔﻤﺤﺭﻮ ﻡﻜﻴﻠﻋ ﻢﻼﺴﻠﺍ

Wahai kaum muslimin dan muslimat di seluruh dunia, memboikot produk-produk buatan Israel dan Amerika adalah kewajiban bagi seluruh Muslim di seluruh dunia. Setiap ringgit yang kita bayarkan untuk sebotol Coca cola misalnya, akan menjadi sebutir peluru di dalam senjata orang-orang Amerika atau Israel yang akan diacu ke arah saudara kita di Palestine dan di merata dunia kini, begitu juga dengan PEPSI (Pay Every Pound Save Israel)

Saya bertanya kepada Anda semua, dengan nama Allah. Saya bertanya kepada Anda semua, atas nama ribuan orang yang mati di tangan pengganas-pengganas itu pada tahun 1948, 1967, 1973 dan hari ini di Qana, di dir Yassin, Di Bahr Al-Bakar, di Semenanjung Gaza, di Al-Quds dan di serata dunia Palestine?

Apakah yang telah terjadi pada kita? Kita memiliki mata, yang tidak dapat kita gunakan untuk melihat? Kita memiliki telinga, tetapi tidak kita gunakan untuk mendengar? Kita memiliki hati, tapi tidak mempunyai perasaan lagi?. Mereka telah menjadikan kita sebagai pengguna-pengguna yang buta, yang rela membayar wang untuk membiayai senjata mereka, untuk mendokong propaganda keganasan mereka di dunia Arab dan Islam.

Dunia Islam harus bersatu agar menjadi kuat. Kembalilah dan bangunkanlah ekonomi kita agar kita dapat menghancurkan mereka. Banyak lagi produk tempatan dan import lainnya yang lebih baik dari produk Amerika sebagai pilihan, mengapa kita harus terus membeli barangan Amerika lagi. Boikot mereka sekarang!!! Sebelum Mereka Terus Menjahanamkan Umat Islam dan sebagai tanda sokongan anda kepada Rakyat Palestine dan umat Islam di seluruh dunia.

ANTARA SYARIKAT DAN PRODUK AMERIKA YANG MENYOKONG ISRAEL


Syarikat Phillip Morris
Jenama Produk :
Marlboro, Virginia Slims, Benson & Hedges, Winston.
Fakta :
12 % keuntungannya adalah untuk Israel, Setiap hari umat Islam membelanjakan USD 800 juta untuk membeli rokok mereka, keuntungan purata 10% atau USD 80 juta sehari. JADI USD 9.6 JUTA DUIT ORANG ISLAM PERGI KE ISRAEL SETIAP HARI

Syarikat Nestle
Jenama Produk :
Kit Kat, Perrier, Libby, Nescafe, Maggie, Nestea, Friskies, Pure Life, Smarties, Lion, Polo, Coffee Mate, Nesquik, Aero, Felix (cat food), Milkmaid, Carnation, Shreddies, Butterfinger, Milkybar, Frutips

Fakta :
Syarikat Swiss ini dimilikki 50.1% oleh syarikat Israel, Osem Investments. Pada tahun 2000 mengumumkan untuk melabur berjuta-juta dolar di Israel dalam R & D. Pada tahun Peter Brabeck-Letmathe bagi pihak Nestle menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.

Syarikat Delta Galil Industries Ltd.
Jenama Produk :

JC Penney , Carrefour, Nike, Reebok, Converse, Calvin Klein, Gap, Boss, Ralph Lauren, Banana Republic, Bauer, Wrangler, Dim, Old Navy Dockers, Celio, J. Crew , Caterpillar, Lou Riders, Pryca
Fakta :
Syarikat kain terbesar Israel. Pengasasnya Dov Lautman adalah kenalan rapat bekas Presiden Israel iaitu Ehud Barak.

Syarikat Danone
Jenama Produk :

Evian, Alpina, LU Biscuits, Tuc, Volvic, Strauss dairy, Jacob biscuits, Danone yogart, HP foods, LEA & PERRINS, Galbani, Danao, Danette
Fakta :
Pada tahun 1998 Franck Riboud bagi pihak Danone menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel, Netanyahu. Anugerah tertinggi negara Israel untuk syarikat yang memperkukuhkan ekonomi Israel. Institut Danone, satu institut Penyelidikan dan Pembangunan telah di tubuhkan di Israel pada tahun 1998.

Syarikat Revlon
Produk :
Kosmetik
Fakta :
Jutawan Ronald Perelman yang memiliki Revlon adalah seorang Zionis. Penyokong kuat Zionis Merupakan pemegang amanah Pusat Simon Wiesenthal Center yang menggunakan Holocaust untuk mendapatkan sokongan Zionisma dan Israel.

Syarikat IBM
Fakta :
Mempunyai 1700 pekerja di Israel. Satu dari 3 syarikat yang disanjung semasa Jamuan Makan Malam Liga Persahabatan Amerika-Israel Untuk Demokrasi pada 25 Jun 2001 bersama Ariel Sharon.

Syarikat Intel
Produk :
Perkakasan komputer
Fakta :
Intel adalah penyokong kuat Israel. Pusat pe
mbangunan pertama di luar Amerika didirikan di Haifa pada 1974.

Syarikat Estee Lauder
Jenama Produk :

Clinique, Tommy Hilfiger, DKNY, Aramis, Origins, Ko Malone, La Mer, Prescriptives, Bobbi Brown Essentials, Aveda, Jane, MAC Cosmetics, Kate Spade
Fakta :
Pengerusinya, Ronald Lauder, pernah menjadi pengerusi Persidangan Utama Kesatuan Amerika Yahudi. Juga adalah presiden Tabung Kebangsaan Yahudi yang fungsinya ialah untuk menghalalkan pengambilan tanah rakyat Palestin oleh Israel


LAIN – LAIN SYARIKAT DAN JENAMA PRODUK:
Syarikat Johnson & Johnson, Syarikat Nokia, Shell, Esso, TESCO, McDonalds, Burger King, Pizza Hut, KFC, Head & Shoulders, Pert Plus, Pantene, Always, Tide, Crest, Pampers, Lux, Palmolive, Camay, Zest, Ariel, Fairy, Signal 2, close up, colgate, Monsieur Propre, Oil of Olaz, Petrol Hahn, Pringles, Sanicroix, Tampax, Tempo, Vicks, Vizir, Yes Swiffer, Ace, Action 500, Bonux, Mr Clean, Bounty, M&M's, Mars, Snickers, Twix, Uncle Ben's, Whiskas, Pedigree, Balisto, Brebbies,Braun, Duracell, Gillette, Oral-B, Paper-Mate, Parker, Waterman, COLGATE PALMOLIVE, Haagen Dazs, CAMPBELL Kelloggs, Coca-Cola, Huggies, Kotex, Kleenex, Scott, ANDREX products Freedom, Scottex dan banyak lagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

©1425/2004 pemudawilayah.blogspot.com®
Hakcipta terpelihara oleh Allah s.w.t. dan sebarang bentuk penyebaran untuk tujuan dakwah adalah digalakkan dengan menyatakan sumbernya.All things belong to Allah, s.w.t.)
pemudawilayah@yahoo.com
khalidabdwalid@yahoo.com